خراسان شمالی-با تصویب هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی همزمان با ایام محرم الحرام ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان خراسان شمالی آزاد شدند.

۱۴ زندانی جرائم غیر عمد  از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های خراسان شمالی، مدیر کل زندانهای خراسان شمالی، بر نقش تریبون و هیئت های مذهبی در فرهنگ سازی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این ایام تاکید کرد و گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کنار دیگر نذورات درمراسم عزاداری ایام محرم، علاوه بر رهایی زندانیان جرایم غیرعمد، اثرگذاری بسیاری در پیشگیری از وقوع جرایم می تواند داشته باشد.

محمدی بر فرهنگ سازی در امر کمک و مشارکت خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید اظهار کرد: سال گذشته یکی از هیئت های بجنورد در ایام محرم ۲ زندانی را آزاد کرد که انتظار می رود این امر خداپسندانه توسط دیگر هیات های عزاداری نیز از محل اختصاص نذورات افزایش یابد و خیرین و نیکوکاران نذورات خود را به سمت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان سوق دهند .

محمدی میزان بدهی این ۱۴ زندانی را سه میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بدهی با کمک مردم، گذشت شاکیان و نیز مشارکت ستاد دیه پرداخت شده که از مردم مومن و نیکوکار و هیات های عزاداری انتظار داریم در ایام محرم و صفر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر کل زندان های خراسان شمالی با بیان اینکه امسال ۵۷ زندانی بدهکار در خراسان شمالی آزاد شده اند، گفت: از این تعداد ۵۵ نفر مرد و ۲ نفر زن بوده اند.

دبیر هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه هم اکنون ۹۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان محبوس هستند، افزود: میزان بدهی این زندانیان حدود ۴۰ میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.