کرمانشاه- راه‌آهن کرمانشاه یکی از مطالبات جدی و دیرینه مردم کرمانشاه بود که خوشبختانه در ۲۹ اسفند ۹۶ با افتتاح این خط محقق شد.

نیاز های خط آهن کرمانشاه در حضور مدیرعامل راه‌آهن قطار شد

قدس آنلاین؛ گروه استان ها: با بهره برداری از این پروژه مهم حال انتظارات و مطالبات دیگری برای کرمانشاهی ها به وجود آمده که در سفر روز چهارشنبه مدیرعامل راه‌آهن کشور سوالات بسیاری پیرامون این انتظارات توسط خبرنگاران قطار شد.

انتظارات مردم

با وجود راه‌اندازی راه‌آهن کرمانشاه، این پروژه هنوز دارای کاستی‌هایی است که باید برطرف شود و لذا یکی از مطالبات مدیریت استان و هم چنین مردم ارتقای سرعت عبور قطار از شبکه ریلی کرمانشاه است.

در این راستا خبرنگاران عنوان کردند متاسفانه سرعت حرکت قطار در بخشی از مسیر پایین است و لذا مردم ترجیح می دهند با ماشین شخصی و یا اتوبوس مسافرت کنند. 

در این راستا از مدیر عامل راه اهن کشور خواسته شد تا با ارتقای فنی راه‌آهن کرمانشاه - ملایر زمینه افزایش سرعت سیر قطار و رضایت مردم را فراهم کند.

متاسفانه سرعت حرکت قطار در بخشی از مسیر پایین است و لذا مردم ترجیح می دهند با ماشین شخصی و یا اتوبوس مسافرت کنندالبته به جز افزایش سرعت ارتقای کیفیت نیز خواسته دیگر رسانه ها و مسئولان  بود تا شاید با تعویض واگن‌های فرسوده مسیر کرمانشاه – تهران- مشهد رضایتزائران بیشتر جلب شود.

اما امسال با بازگشایی مرز خسروی و تبدیل کرمانشاه به عنوان یکی از معبر های اصلی عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا حال بسیاری از مسئولان و زائران توقع دارند تا امکانات ویژه ی برای این ایام به منظور جابجایی زوار در دستور قرار گیرد و این یکی از درخواست های خبرنگاران و البته استاندار کرمانشاه در این راستا بود.

البته استقرار اداره کل راه آهن در این استان نیز یکی دیگر از مطالباتی بود که در این بازدید از مدیر عامل راه آهن خواسته شد تا نسبت به ایجاد و راه اندازی ان اقدام کند.

اصحاب رسانه با بیان اینکه هر چهار روز تنها یک قطار وارد ایستگاه کرمانشاه می شود و این رقم کمتر از یک درصد مسافران استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه را پوشش می دهد از مدیر عامل راه آهن خواستند تا نسبت به افزایش قطار ها اقدام کند.

تلاش مسئولان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به زودی کمیسیون سرعت به راه‌آهن کرمانشاه اعزام می‌شود، گفت: در برخی از قسمت‌های این مسیر ریلی اقدامات اجرایی لازم برای استحکام خط انجام شده و کمیسیون دستور افزایش سرعت را صادر می‌کند.

سعید رسولی افزود: تلاش شرکت راه‌آهن این است که با کامل‌تر کردن خط به زودی آن را به بهره‌وری بیشتر برساند زیرا اکنون زمان طی شدن مسیر کرمانشاه به ملایر بالاست که امیدواریم با انجام اقدامات فنی به نصف زمان کنونی کاهش پیدا کند.

و ی با اشاره به اینکه سرعت قطارهای مسیر کرمانشاه بزودی افزایش می‌یابد، گفت: برای اربعین امسال علاوه بر قطارهای فعلی، قطارهای ویژه‌ای هم در مسیر تهران - کرمانشاه و مشهد - کرمانشاه تدارک می‌بینیم.

راه اندازی اداره کل

وی هم چنین در پاسخ به سوال زمان استقرار اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه نیز گفت: در اولین اقدام به زودی مدیر راه‌آهن کرمانشاه به عنوان مدیریت منصوب می‌شود و تمام اختیارات لازم برای اداره بهینه امور به وی تفویض می گردد.

او با بیان اینکه راه‌آهن ملایر - کرمانشاه تا مرز خسروی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: این مسیر یکی از کریدورهای بین المللی کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.