اراک- ۲۱ شهریور روز ملی سینما است و درحالی‌که در تمامی شهرها بلیت سینما نیم‌بها است و مراسم مختلفی برای گرامیداشت این روز در حال برگزاری است اما در استان مرکزی و در شهر اراک به دلیل تعطیلی قدیمی‌ترین سینمای این شهر این مراسم چندان فروغی نزد فرهنگ دوستان ندارد.

مردم اراک در انتظار روشن شدن آپارات سینما فرهنگ

قدس آنلاین؛ گروه استان ها: خبر پلمپ سینما فرهنگ یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش شهر اراک حال در آستانه روز سینما بسیاری از شهروندان را بر آن داشته تا از مسئولان بخواهند تا درراه اندازی این سینما همت بگمارند.

۴ ماه پیش درست در خردادماه سال جاری؛ سینما فرهنگ اراک که روزگاری برای خود به قول قدیمی‌ها برو و بیایی داشت به دستور قضایی پلمپ شد.

متأسفانه در سال‌های گذشته آن‌قدر بی‌توجهی و جفا در حق این سالن نمایش شد که وضعیت غیربهداشتی و نامناسب سرویس‌ها، راهروها، سالن و صندلی‌های فرسوده موجب شد تا پای دادستانی به این سالن باز شود و حکم پلمپ برای آن صادر شود.

سینما بازگشایی می‌شود

حال بازگشایی این سالن نمایش منوط به بازسازی و نوسازی اعلام‌شده است هرچند که پیش‌ازاین شایعاتی پیرامون تصمیم صاحبان آن مبنی بر تغییر کاربری در فضای مجازی شدت گرفت اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی می‌گوید: اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی اجازه تغییر کاربردی این واحد فرهنگی را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی بابیان اینکه مقدمات قانونی بازگشایی سینما فرهنگ اراک فراهم‌شده و به مدیر و سرمایه‌گذار این مکان فرهنگی نیز ۶ ماه فرصت داده‌شده تا مشکلاتی را که ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان مرکزی مطرح‌شده بود، رفع کند می‌افزاید: مدیر و سرمایه‌گذار اصلی سینما فرهنگ اراک عنوان کرده  که ۶ ماه فرصت مناسبی برای تعمیرات اساسی و حل مشکلات این واحد فرهنگی کافی نیست و باید فرصت بیشتری برای این کار اختصاص داده شود.

وی ادامه می‌دهد: در همین راستا مذاکراتی با شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک مبنی بر مشارکت درراه اندازی سینما فرهنگ اراک انجام‌شده و درمجموع اراده مجموعه استان و شهر اراک بر بازگشایی این واحد فرهنگی است.

سینما شاید ۲ سال دیگر

باوجوداینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از بازگشایی موقتی در آینده نزدیک این سینما خبر می‌دهد اما مدیر سینما فرهنگ اراک که به دلیل حضور صاحبان این سینما در خارج از کشور نمایندگی امورات اجرایی این سالن نمایش را بر عهده دارد اظهار می‌کند: پیش‌ازاین صاحبان سینما تمایلی برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد نداشتند اما به‌تازگی نظر آن‌ها تغییریافته و به‌احتمال‌زیاد نسبت به بازسازی این سینما اقدام خواهد شد.

احسان بیات می‌گوید: البته بازسازی این سالن نمایش در فرصت ۶ ماهه عنوان‌شده مقدور نیست و حداقل برای تبدیل این مکان به پردیس سینمایی و بازسازی لازم در این راستا بیش از ۲ سال زمان نیاز است.

وی بابیان اینکه تغییرات عمده و اساسی باید در این سالن نمایش انجام شود بیان می‌کند: برای اقدامات عمرانی و احداث سالن‌های نمایش و نصب تجهیزات زمان زیادی باید صرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.