خرم‌آباد - فرماندار پلدختر گفت: با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز فصل بارندگی لایروبی بستر رودخانه کشکان در محدوده این شهر در اولویت قرار بگیرد.

لایروبی رودخانه «کشکان» تا قبل از بارندگی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین؛ علی سیف روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر در سال جاری نسبت به وقوع سیلاب احتمالی به علت لایروبی نشدن بستر رودخانه کشکان هشدار داد و اظهار داشت: وضعیت در شهر پلدختر در نخستین بارندگی های سال ۹۸ مناسب نیست و هنوز با توجه به احتمال وقوع بحران دوباره اقدام های خاصی در مسیر رودخانه کشکان برای لایروبی انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بهترین زمان برای انجام عملیات عمرانی در حوزه لایروبی رودخانه کشکان در گذر است اگر بارندگی آغاز شود و سطح آب در مقاطع این رودخانه بالا بیاید لایروبی دیگر ماهیتی نخواهد داشت.

فرماندار پلدختر بیان کرد: به خاطر اینکه پلدختر خروجی آبهای استان است کوچک‌ترین بارندگی منجر به سیلاب در شهر می شود که می‌طلبد شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این مدت باقی مانده دیگر فرصت مناقصه و آگهی دادن نیست و اقدامات لازم را در حوزه لایروبی رودخانه کشکان آغاز کند.

سیف افزود: با توجه به حجم عظیم رسوبات در بستر رودخانه کشکان با نخستین بارندگی ها شهرستان پلدختربا چالش مواجه می شود بنابر این حداکثرتا اوایل هفته آینده شرکت آب منطقه ای باید حداقل در مقاطع اصلی رودخانه عملیات لایروبی را آغاز کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.