خراسان جنوبی _آیین مذهبی و سنت دیرینه روز دفن شهدای کربلا توسط قبیله بنی اسد با حضور عاشقان مکتب اهل بیت (ع) در شهرستان بشرویه برگزار شد .

 مراسم نمادین دفن شهدای کربلا(بنی اسد) در بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛پس از حادثه واقعه عاشورا و ظلم و ستم یزیدیان بر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که در آن آقا اباعبد الله الحسین (ع) و هفتاد دو تن از یاران با وفایش به شهادت رسیدند ,پیکر مطهر شهدای کربلا پس از اینکه توسط سپاهیان کفر و الحاد توسط اسبان مورد هجمه و تاخت و تاز قرار گرفت ؛رها و اجازه دفن داده نشد تا اینکه در روز دوازدهم محرم توسط گروهی از قبیله بنی اسد به این سرزمین وارد شده  تا اجساد مطهر فرزندان رسول خدا (ص)و شهدای کربلا را دفن کنند  در این روز که به روایتی شهادت آقا امام سجاد (ع) هم در تاریخ نقل شده طبق سنت و آیین دیرینه مذهبی که قدمت آن به سال 1305 هجری شمسی برمیگردد؛ مراسمی با عنوان روز دفن شهدا (بنی اسد) توسط گروه تعزیه خوانان و هیئت صاحب الزمانی شهرستان بشرویه در محل گلزار شهدا شبیه سازی شده که در نوع اجرا و کیفیت آن نمونه و مورد استقبال مردم شهرستان و سایر شهرهای مجاور قرار می گیرد .

 امروز نیز این آیین با شکوه با راه اندازی کاروان اسرا و قبیله بنی اسد و همچنین تعزیه خوانی دربار عبیدالله زیاد و یزید ملعون در محل مزار شهدای بشرویه برگزار شد .

 در پایان این مراسم حجه الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه با قدردانی از هیئات مذهبی و گروه تعذیه خوانان این شهرستان ؛برگزاری مراسمات مذهبی را فرصتی بسیار ارزشمند برای دشمن شناسی برشمرد و گفت : باید در این محافل و مجالس عبرت های عاشورایی و مکتب حسینی ترویج شود و شور حسینی را به شعور حسینی برسانیم .

 وی گفت : در عصر حاضر متاسفانه آل سعود خائن با کشتار وحشیانه مردم و کودکان مسلمان یمنی و حمایت از رژیم منفور و کودک کش اسرائیلی همان راه و رسم یزدیان عصر آقا اباعبدالله الحسین (ع) را دنبال می کند ؛ و مدعیان دفاع از حقوق بشر حتی کوچکترین تعرضی هم به این رژیم دست نشانده استکبار جهانی نمی کنند.

 امام جمعه بشرویه از حضور بانوان اسلامی در مراسمات مذهبی و نماز جمعه و جماعات هم قدردانی کرد و گفت : بانوان این شهرستان که در رعایت حجاب و عفاف و پوشش کامل چادر الگو و نمونه هستند سعی کنند تا در تربیت فرزندانی صالح و نمونه بیشتر تلاش کنند .

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.