نایب رئیس فدراسیون کشتی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان حماسه‌ساز شود.

سوریان: امیدوارم تیم ملی فرنگی در قزاقستان حماسه‌ساز شود

به گزارش قدس آنلاین حمید سوریان در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شرایط تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی قزاقستان اظهار داشت: موضوعی که همه به آن اشراف دارند، ترکیب جوان تیم ملی است. میدان بزرگی در پیش است، اما اغلب بچه‌های تیم، مدال داران رده سنی جوانان هستند. قطعا کار سختی در پیش داریم چرا که مسابقات جهانی پیش از المپیک است و همین موضوع سطح رقابت‌ها را بالا می‌برد. در قزاقستان موضوع کسب سهمیه را نیز داریم و این، رقابت بین تیم‌ها را بیشتر می‌کند. در عین حال که تیم جوانی داریم، همه با انگیزه هستند و می‌توانند فعل خواستن را صرف کنند و امیدوارم خدا هم کمک‌شان کند. کادرفنی زحمتکشی ماه‌ها کار آماده سازی تیم را برعهده داشته و امیدوار هستیم مزد تلاش‌شان را بگیرند.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند «ممکن است اتفاقی که برای حمید سوریان و کشتی فرنگی ایران در سال 2005 رخ داد، در برخی انتخاب‌های جدید و چهره‌های جوانِ تیمِ محمد بنا رخ دهد»، خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق رخ دهد اما یک مقدار تفاوت بین دو مقطع وجود دارد. مسابقات جهانی 2005، مسابقه بعد از المپیک بود اما حالا مسابقه جهانی پیش از المپیک را پشت سر خواهیم گذاشت. در سال پس از المپیک تیم‌ها پوست‌اندازی می‌کنند اما در جهانیِ قبل از المپیک همه با آمادگی کامل و کشتی‌گیران باتجربه می‌آیند.

دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر پیرامون کشتی رخ داده، باید اعتماد لازم به جوانان انجام شود. باید بپذیریم که خیلی از بزرگان ما مثل امید نوروزی، حسن رحیمی و ... در یکی دو میدان بزرگ کسب تجربه کردند و بعد توانستند در میادین جهانی و المپیک عنوان کسب کنند. امیدوارم این تیم هم بتواند در مسابقه جهانی اولش حماسه‌ساز شود. هدف نهایی البته المپیک خواهد بود. جوانان ما از این میدان جهانی، برای المپیک کسب تجربه می‌کنند.

سوریان در واکنش به این موضوع که همه این روزها از احتمال شکست تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در قزاقستان صحبت می‌کنند، به تسنیم گفت: من امیدوار هستم اتفاقات خوبی رخ دهد. مجموعه فنی خیلی خوبی در رأس تیم‌های آزاد و فرنگی ما حضور دارند که در ماه‌های اخیر با وجود همه کم و کاستی‌ها، تلاش کرده‌اند. کشتی گیران ما هم همیشه کم توقع بوده‌ و با وجود همه محدودیت‌ها، کارشان را انجام داده‌اند. یک مقدار نیز عدم ثبات مدیریتی، به مباحث فنی تیم‌های ما ضربه زده، اما امیدوار هستم با وجود همه این خلأها و مباحث مطرح شده، بچه‌ها به بهترین شکل ممکن مبارزه کنند. مردم ما همیشه نگاه‌شان به کشتی، همراه با انتظار مدال بوده و بچه‌های ما با وجود همه کمبودها، توانسته‌اند اتفاقات خوبی را در مسابقات رقم بزنند؛ ان‌شاءالله امسال هم همین اتفاق رخ می‌دهد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: تیم‌های آزاد و فرنگی ما ششم و یازدهم جهان شده‌اند و ما در رشته فرنگی تنها یک برنز آن هم با آن شرایطی که دیده شد، به دست آوردیم. این تیم جوان است و بچه‌ها آنقدر انگیره دارند که  نتیجه امسال بهتر از سال گذشته باشد. مطمئنا آینده روشنی در انتظار کشتی است که البته این مهم مستلزم زمان است.

سوریان با اشاره به قبول مسئولیت جدید در کشتی، در خصوص اینکه سال گذشته همزمان با بازگشت محمد بنا به تیم ملی فرنگی، صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت او و سایر طلایی‌های المپیک لندن به دنیای قهرمانی مطرح شد، عنوان کرد: وقتی بعد از المپیک 2016 ریو گفتم «حیف شد، بد تمام شد»، کشتی برای من همان جا تمام شد. همان جا احساس کردم اولین نیازم برای ادامه کار، نیروی جوانی است و همچنین مسائل انگیزشی که خیلی از مسائل را در برمی‌گیرد.

وی گفت: همان زمان و در المپیک 2016 قطعا دوره قهرمانی برای من به پایان رسید اما چون روزی که وارد کشتی شدم، سلام نکردم، نیازی هم ندیدم که بحث خداحافظی را جدی مطرح کنم و خواستم کارها طبق روال خودش انجام شود. حالا هم خوشحالم که دوباره شرایطی پیش آمده که بتوانم در کنار کشتی باشم. این بچه‌ها گذشته من هستند و احساس می‌کنم آنقدر پتانسیل دارند که بتوانند در تیم ملی بدرخشند.

به گزارش تسنیم مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از 23 تا 31 شهریور در نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود که رقابت‌ها در شش وزن گزینشی المپیک نیز خواهد بود.

برنامه مسابقات فرنگی کاران کشورمان در رقابت‌های جهانی به شرح زیر است:

شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه: مسابقات اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم
یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهریورماه: مسابقات اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم
دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 شهریورماه: مسابقات اوزان  60، 77 و 130 کیلوگرم

این مسابقات از ساعت 11 تا 16 و 18 تا 21 برگزار می شود و ساعت 11 به وقت قزاقستان ساعت 9:30 به وقت ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.