کرمان –بنا بر گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد و کشاورزی شمال استان کرمان به دلیل عدم تلقیح در اثر طوفان‌های شدید و باران و نوسانات دمایی و همچنین عارضه خشکیدگی خوشه به دلیل گرمای بی سابقه در مردادماه، به ارزش حداقل ۱۴ هزار میلیارد ریال به باغداران این استان خسارت وارد شد.

توفان ۱۴ هزار میلیارد ریال به نخلستان های کرمان خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین؛ مهدی لطفعلی زاده افزود: با توجه به عارضه خشکیدگی خوشه خرما تولید امسال خرما در حوزه شمال استان حدود ۷۰ هزار تن پیش بینی می‌شود، در حالی‌که تولید سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: کاهش تولید در سال جاری به دلیل افزایش دما در ماه مرداد و عدم تلقیح در اثر طوفان و وزش باد و نوسانات دمایی در فروردین ماه بوده است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد و کشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: سطح زیر کشت نخلستانهای استان به جز منطقه جنوب ۲۷ هزار و ۷۲۷ هکتار است که در شهرستان بم هشت هزار و ۹۱۹ هکتار، نرماشیر ۶ هزار و ۶۱۰ هکتار، فهرج پنج هزار و ۳۲۴ هکتار، ریگان چهار هزار و ۴۳۰ هکتار، کرمان یک هزار و ۹۹۱ هکتار و ارزوییه ۴۵۳ هکتار نخلستان وجود دارد.

وی افزود: تولید خرمای استان به جز منطقه جنوب،  ۱۷۰ هزار تن است که حدود ۲۰ درصد محصول تولیدی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.