همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: کلزا از جمله محصولات مهم روغنی به شمار می رود که در سال های اخیر مورد توجه جدی مسوولان قرار گرفته اما هنوز جایگاه خود را جهت بهبود الگوی کشت در بین کشاورزان پیدا نکرده است؛ محصولی راهبردی که می تواند در حل مشکلات اقتصاد مادر استان همدان و /کشاورزی/ و کاهش مصرف آب نقش آفرین باشد.

کلزا محصولی راهبردی برای بهبود الگوی کشت

به گزارش قدس آنلاین ،حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد:  با توجه به نیاز شدید کشور به روغن کاشت کلزا، محصول استراتژیک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و باید در الگوی کشت قرار بگیرد کاشت این محصول در شهرستان همدان از ۱۵ شهریور ماه تا پنجم مهر ماه ادامه دارد .

فضلی افزود: قیمت پیشنهادی وزارتخانه در پی خرید تضمینی کلزا در شورای اقتصاد حدود ۵ هزار تومان پیشنهاد گردیده است .

وی بیان کرد: از این پس  ارائه هرگونه خدمات به کشاورزان آبی کار منطقه اعم از کود، سم، بذر، تسهیلات کم ‌بهره، تسهیلات مکانیزاسیون و تمدید پروانه های بهره برداری منوط به این است که کشاورزان عزیز ۱۰ درصد از کشت آبی خود را به کلزا اختصاص دهند و ارائه برگه قرارداد کشت کلزا جهت دریافت خدمات الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: کشت کلزا علاوه بر درآمد اقتصادی خوب موجب پایداری کشت بعدی و حاصلخیزی خاک می گردد و نهایتا منجر به خودکفایی کشور در تامین روغن خوراکی میگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.