طبق فهرستی که به تازگی از سوی عده‌ای از نمایندگان مجلس منتشر شده است تعدادی از آنها حاضرشده‌اند به‌صورت داوطلبانه آرای خود در مجلس را به‌صورت رسمی اعلام کنند که در این لیست تنها نام پنج نفر از نمایندگان خراسان رضوی به چشم می خورد.

 آمادگی پنج نماینده خراسان رضوی برای اعلام شفاف آرای خود

به گزارش قدس آنلاین، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ترکیب سیاسی خود و تصویب یا مخالفت با طرح‌ها و لایحه‌های مختلف را می‌توان یکی از حاشیه‌دارترین مجالس شورای اسلامی دانست.

چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس طرحی را مطرح کردند که آرای خود و همکارانشان در طرح‌ها و لوایح به‌صورت شفاف به اطلاع مردم رسانده شود ولی این طرح با مخالفت تعداد زیادی از نماینده‌های خانه ملت روبرو شد تا همچنان شفافیت راهش را به خانه مردم باز نکند.

خراسان رضوی با ۱۸ نماینده به‌عنوان یکی از استان‌های مهم و تأثیرگذار در کشور شناخته می‌شود که توانسته است در سطوح مختلف مجلس اعم از هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی جایگاه‌هایی را از آن خود کند.

طبق فهرستی که چند روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شده است، عده‌ای از نمایندگان به‌صورت داوطلبانه برای انتشار آراء خود اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بین فقط نام پنج نفر از نمایندگان استان خراسان رضوی دیده می‌شود.

بر اساس اسامی منتشر شد فقط نام حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، جواد کریمی قدوسی و هاجر چنارانی در بین نمایندگان موافق شفافیت آرا دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در رابطه با این طرح گفت: حق مردم است که بدانند نمایندگان آن‌ها چه رأیی می‌دهند چرا که ما وکلای مردم هستیم و این رابطه وکیل و موکل باید شفاف باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه در تمام دنیا موضوع شفافیت رفتار نمایندگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام جنبه‌ها به غیر از جنبه‌های فردی و خانوادگی در دنیا شفاف است حتی بر اساس دیدگاه بنده هدیه‌ها یا مسافرت‌هایی که نمایندگان می‌روند باید شفاف باشد.

وی افزود: تعجب می‌کنم از نمایندگانی که الگو بودن کشورهای غربی را در بسیاری از مسئله‌ها تعقیب می‌کنند و سعی دارند مدل‌های کاری کشورهای غربی را به‌عنوان کعبه آمال توجه کنند اما با این طرح مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروزه در همه دنیا مردم دارایی‌ها، آرا و رفتار نمایندگان خود را به‌صورت شفاف دنبال می‌کنند به همین دلیل اگر تخلفی انجام شود روشن و شفاف است. نمایندگان پذیرفته‌اند که باید کارهایی را قانونی و برای موکلین خود انجام دهند و این وظیفه آن‌ها است و باید فضا را به این سمت نبریم که مسئله‌ها غیر شفاف باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پاسخ به اینکه آیا دیگر نمایندگان خراسان رضوی در خصوص این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند یا خیر، یادآور شد: این بحث را به‌صورت مجمعی رأی‌گیری نکرده‌ایم اما تا جایی که بنده با دوستان صحبت کرده‌ام و در جریان امور هستم تنها پنج نماینده از استان ما برای اعلام شفاف آرای خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.