نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید آقازادگی به معنی این که فرد به دنبال سوء استفاده از موقعیت نزدیکان خود است، در کشور به عنوان یک ضد ارزش تلقی و افرادی که از این طریق به دنبال گرفتن امتیاز و رانت خواری هستند به صورت صریح و اشکار در افکار عمومی معرفی و از سوی دستگاه قضایی و سازمان های نظارتی محکوم شوند.

مسئولان از آقازاده هایی که به دنبال دریافت امتیاز هستند برائت کنند  / طهارت اقتصادی پیش زمینه مشروعیت مسئولیت پذیری در نظام اسلامی است

آیت‌ الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طهارت اقتصادی پیش زمینه مشروعیت مسئولیت پذیری در نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: این سخن مهم و برجسته رهبر معظم انقلاب باید الگو و راهنمای همه مسئولان نظام باشد و بر ورودی همه ادارات و سازمان ها نصب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی  افزود: بنابراین اقتضاء دیانت، سیاست ، ملیت و شعور انسانی این است که همه مسئولان در هرسطحی که هستند مواظب و مراقب خودشان و فرزندان و اطرافیان باشند و اجازه ندهند که فرد یا افرادی از موقعیت و مسئولیت انها سوء استفاده کنند .

آیت‌ الله حسینی خراسانی افزود: زیرا مسئولی که در جریان فعالیت ها و اقدامات فرزند و یا نزدیکانش نباشد چگونه قادر است در جریان مسائل کلان حوزه مسئولیتش باشد و بر مبنای مصلحت نظام، انقلاب و اسلام عمل کند.  از طرفی اگرمسئولی  هم به این موضوع آگاهی پیدا کرد که  فرزندان یا اطرافیان او  به دنبال سوء استفاده از موقعیت وی و گرفتن امتیازات هستند  باید ابتدا به انها تذکر بدهد و در صورت عدم اطاعت، از آنها دوری و برائت کند و حتی این موضوع را به صورت علنی در جامعه بیان نماید، که اگر  مسئولان به  این موضوع به درستی عمل کنند مقابله واقعی با  اشرافی‌گری رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه  شرایط بوجود آمده در طی برخی افشاگری ها وسوء استفاده برخی آقازاده ها  باعث جریحه دارشدن احساسات انقلابی ملت و مخدوش شدن سرمایه عظیم اعتماد ملی خواهد شد، تصریح کرد:  از طرفی باید آقازادگی به معنی این که فرد به دنبال سوء استفاده از موقعیت نزدیکان خود است، در کشور به عنوان یک ضد ارزش تلقی و  افرادی که صرفاً به دلیل ارتباط  نزدیک با مسئولان و بدون هیچ مدرک علمی و تجربه کاری به دنبال گرفتن امتیاز و رانت خواری هستند به صورت صریح و اشکار  در افکار عمومی معرفی و از سوی دستگاه قضایی و سازمان های نظارتی محکوم شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اشراف گرایی و رانت خواری در نظام اسلامی جایی ندارد، اظهارداشت: امروز بزرگترین خیانت به اسلام،خون مقدس شهداء، مجاهدت رزمندگان و نجابت ملت آسیب رساندن به اعتماد ملی و مخدوش کردن جو جامعه و فضای انقلابی کشور است .

آیت‌ الله حسینی خراسانی  افزود: از طرفی به جوانان که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند توصیه می شود با دوری از این گونه حاشیه ها ،حضور حداکثری در صحنه داشته باشند و برمبنای توصیه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مواظب باشند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد تا دستاوردهای عظیم انقلاب و خون مقدس شهداء پایمال نشود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.