رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: این استان در زمینه تعداد و ظرفیت بکارگیری "نگهبان محله" جایگاه دوم کشور را پس از تهران دارد.

خراسان رضوی در حوزه خدمات نگهبان محله رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی افزود: "موسسات خدماتی و حفاظتی" با هدف ارتقاء ظرفیتهای این حوزه به عنوان مکمل توان پلیسی انتظامی و پیشگیری از وقوع جرایم در چارچوب بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ فعال شده اند.
وی ادامه داد: ۴۲ موسسه خدماتی و حفاظتی با بکارگیری افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ نگهبان محله هم اینک در خراسان رضوی در کنار پلیس فعالیت دارند.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: توسعه بهره گیری از ظرفیت نگهبان محله در دستور کار فرماندهی انتظامی خراسان رضوی قرار دارد.

وی افزود: پیشتر در برحه ای از زمان سرقت بانکها افزایش یافته بود لذا از سال ۱۳۹۴ مطابق مصوبه های شورای تامین خراسان رضوی و شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد بانکها برای بهبود ایمنی و شرایط امنیتی خود  از ظرفیت موسسات خدماتی و حفاظتی استفاده کنند. با اجرای این مصوبات و فراگیری بهره گیری از خدمات موسسات خدماتی و حفاظتی میزان سرقت از بانک در خراسان رضوی از پارسال تاکنون به صفر رسیده است.  
سرهنگ بوستانی گفت: جذب و بکارگیری نگهبان محله پس از ارزیابی همه جانبه و تایید صلاحیت فرد متقاضی صورت می گیرد. همچنین گذراندن دوره های آموزشی مختلف مرتبط با این حرفه، برای همه افرادی که بکارگیری آنها به عنوان نگهبان محله تایید شد الزامی است.  
فعالیت موسسات خدماتی حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی بر اساس ماده ۱۲۲ قانون توسعه چهارم از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.