رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: تولید پسته امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حداقل سه برابر افزایش یافته است.

 تولید پسته سه برابر شد قیمت ۲۵درصد کاهش یافت/ امسال سال وفور وارزانی خشکبار

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نرخ آجیل به‌ویژه پسته در چند ماه گذشته افزایش یافت و موجب شد بسیاری از مصرف‌کنندگان به اجبار میزان خرید این اقلام را که جنبه تنقلات، سوغات و هدیه و حتی درمانی دارند، کم کنند و با این کاهش خرید، تولیدکنندگان آجیل دچار ضرر و زیان شدند. همه این موارد دست به دست هم داد تا برای مدتی اجیل از سبد خرید مردم دور باشد ولی ...این روزها گویی ورق برگشته و احوالات بازار آجیل و خشکبار رو به بهبود است، در خصوص وضعیت بازار این روزهای آجیل علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: با توجه به اینکه برداشت محصول پسته و خروجی آن امسال وضعیت خیلی خوبی دارد و گرما زدگی، سرمازدگی، خشکسالی و انواع و اقسام آفت ها  امسال وجود ندارد  در برداشت مانند پسته نسبت به پارسال حداقل افزایش ۳ برابری را داریم  و تولید پسته به حدود ۲۲۰ هزار تن میرسد.

ارزانی افزود: همین برداشت خوب باعث شده که امسال شاهد حداقل ۲۵ درصد کاهش قیمت هستیم. و تقریبا برای مصرف بازار داخلی وضعیت بهتری راخواهیم داشت که به دنبال آن باعث بالا رفتن رغبت عمومی مردم در تهیه این محصولات و به طور کلی آجیل و خشکبار خواهد شد. البته همه این ها در صورتی اتفاق می افتد که قیمت دلار در ماه های آینده افزایش پیدا نکند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: در بخش صادرات هم  باید بگویم که در صورتی که  قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جدید وعجیبی از طرف دولت صادر نشود، تجار خشکبار ما با آرامش کامل و بدون هیچ مشکلی می توانند با کشورهایی مانند آمریکا دربازار جهانی رقابت کنند.

وی تصریح کرد: با وجود بالا رفتن نرخ بسته بندی و مشکلاتی که تحریم های برای ما بوجود آورده است ولی خوشبختانه در حوزه صادرات هیچ مشکلی نداریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.