رسانه های غربی تلاش می کنند باارایه چهره ای وارونه از محرم برداشت رسانه ای خود را به مخاطب القا کنند

قدس آنلاین: بیگانگان با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام‌بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.

استایل عزاداری محرم تبلیغ رسانه دولتی آلمان برای استایل محرمی! +تصاویر

به گزارش جام نیوز، رسانه‌های بیگانه همه‌ساله با فرا رسیدن ایام سوگواری شیعیان ایرانی در ماه‌های محرم و صفر، حاشیه‌های این مراسم آئینی ـ اعتقادی را برجسته می‌کنند و می‌کوشند با پرداختن به آسیب‌ها، نکات مثبت را از منظر افکارعمومی دور نگاه دارند.

پایگاه آلمانی "دویچه وله" در همین راستا گزارش داد: امسال در ایام عزاداری ماه محرم، حضور جوانانی با "استایل" متفاوت باز هم جلب توجه کرد؛ پوششی که در سال‌های اخیر به بحث‌های زیادی دامن زده است.

این منبع افزود: شب‌های محرم محلات و کوچه‌ها در شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند. رنگ مشکی، رنگ غالب در روزهای عزاداری شیعیان ایران در ماه محرم است. البته تصاویر روی تی‌شرت‌ها و خالکوبی‌ها هم از "روح زمانه" سخن می‌گویند!

پایگاه دویچه وله با استناد به چند عکس نوشت: در سال‌های اخیر تغییراتی در سبک و آداب رسوم برخی از عزاداری‌ها به وجود آمده است. نقش "جمجمه" بر روی تی‌شرت مد شده و به نقش قالب در این روزها تبدیل شده است.

در واقع رسانه‌های بیگانه با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.