یونی بن مناخیم تحلیلگر صهیونیست با انتشار کاریکاتوری در صفحه خود در توییتر سفر نتانیاهو به الخلیل را آخرین تلاش‌های نتانیاهو برای کسب آرای شهرک نشینان صهیونیست قلمداد کرده است.

«حریدیم» بذر فروپاشی اسرائیل از درون

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ایهود باراک که بر خلاف انتخابات چند ما گذشته این بار عزم خود را برای ورود به کنست جزم کرده است نتانیاهو و راست صهیونیستی را متهم کرد، اصول اساسی صهیونیسم را به طور کامل فراموش کرده است امری که باعث خواهد شد ما شرایط سیاسی مشابه به ترکیه (پشت کردن به اتاتورکیسم) و مجارستان پیدا کنیم.

مشاور عامیر پرتز هم در گفتگویی با رسانه ها اعتراف کرد اسرائیل به شکل دموکراتیکی در حال تفکیک شدن است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان خطرناکترین چالشی که رژیم اسرائیل در حال حاضر از آن رنج می‌برد، مشکل هویت است و همین امر باعث شد تا در کمتر از یک سال دو بار کنست اسرائیل منحل شده و انتخابات زودرس اعلام شود.

در توضیح این مشکل همین جمله کافی است که بگوییم ، بر اساس آمارهای منتشر شده ، این روزها بر شمار جامعه حریدیم که صرفا برای کسب در آمد و مستمری به فلسطین اشغالی آمده و بر اساس معتقداتشان، اسرائیل مشروعیت وجودی نداشته و هرگز نباید در آن وظیفه ای از جمله در ساختار نظامی آن پیدا کرد افزوده می‌شود.

شاید همین امر باعث شد تا نتانیاهو برای کسب آرای آنها و اطمینان دادن به این صهیونیستها درباره عدم الزام خدمت نظامی برای آنان به الخلیل به عنوان پایگاه افراطی ترین آنها سفر کرد.

نتایج آخرین انتخابات برگزار شده در فلسطین اشغالی نشان داد، اسرائیل همچنان زیر سایه سنگین احزاب راستگرای افراطی قرار دارد، امری که باعث شده است جریان های سکولار صهیونیست که خود را مؤسس و بنیانگذار ایده اسرائیل می‌دانند به شدت احساس خطر کرده و آنرا بزرگترین تهدید برای هویت و ساختار رژیمشان اعلام می کنند.

شاید همین امر هم باعث شد تا بنی گانتز(گانتس) رئیس ائتلاف آبی سفید علنا اعلام کند اولین هدف آنها تشکیل دولتی با اکثریت سکولار است بعد از آن مشخص خواهد کرد که چه طیف هایی از راستگرایان می‌توانند وارد ساختار ائتلاف دولتی شوند.

روابط بین احزاب دینی که خود طیف بزرگی را تشکیل می‌دهند با سکولارها به پیش از تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی باز می‌گردد ، زمانی که سکولارها برای بالا بردن سریع جمعیت یهودیان در فلسطین اشغالی یهودیان حریدیم را که با اصول صهیونیسم به طور کامل مخالف بودند تطمیع کرده و با قول اعطای مستمری مادام العمر و معافیت از خدمت سربازی پای آنان را به فلسطین کشاندند.

تا چندی پیش این روابط صرفا در قالب نفی دولت اسرائیل در عین بهره مندی از منافع آن از یک سو و استفاده از توان زاد وولد و قدرت جمعیتی در سوی دریگر بین دو طرف استوار بود، اما طی یک دهه گذشته به تدریج شاهد آن هستیم هر یک از دو طرف سعی در ربودن ابتکار عمل از دست دیگری و قبضه کردن اوضاع است.

در شرایطی که حریدیم ها به عنوان منتهی الیه راستگرایان اسرائیل معافیت از خدمت سربازی را حق خود از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی می‌دانند ، سکولارها آن را نوعی باج گیری و سوء استفاده سیاسی توصیف می‌کنند.

به زبان آمار دین گرایان در رژیم اسرائیل حدود 18 درصد هستند در حالی که برخی دیگر از ارزیابی ها هم آن را 20 درصد اعلام می‌کنند این به آن معنی است که نوعی برابری بین حریدیم های افراطی که مخالف مشارکت در حمایت از صهیونیسم هستند و دین گرایان ناسیونالیست که موضع حمایتی نسبت به صهیونیسم دارند وجود دارد .

حال اگر به ارقام مرکز آمار رژیم صهیونیستی که یک مرکز رسمی به شمار می‌رود، استناد کنیم، حریدیم ها تا سال 2040 بیش از 20 درصد از جامعه رژیم اسرائیل را به خود اختصاص داده و این رقم در سال 2065 به 32 درصد خواهد رسید به این معنی است که در داخل رژیم صهیونیستی ساختاری با حمایت این رژیم در حال گسترش است که به هیچ عنوان حاضر به انجام هیچ اقدامی در حمایت از رژیم صهیونیستی نبوده و تنها وظیفه خود را مطالعه تورات می‌داند.

به بیانی واضح‌تر تا چند صباحی دیگر یک سوم از جامعه صهیونیستی به شکلی طفیلی وار تنها از خدمات رژیم صهیونیستی بهره مند شده و هیچ وظیفه را برای خود در قبال این رژیم قائل نیست.حال آیا این معضل که تا کنون دو بار منجر به فروپاشی کنست رژیم صهیونیستی شد می‌تواند زمینه فروپاشی کامل این رژیم را هم فراهم کند؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.