بیش از ۵۲ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

ذخایر سدهای خراسان رضوی بیش از سه برابر پارسال است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد ظرفیت سدهای این استان آب داشت که به دنبال بارش های خوب امسال این ذخایر افزایش چشمگیر یافته است.
محمد علایی افزود: هم اکنون بیش از ۸۱۱ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خراسان رضوی ذخیره شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۸ میلیون متر مکعب بود.
وی ظرفیت ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب ذکر کرد و اظهار داشت: یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد دوستی است که به صورت مشترک توسط ایران و ترکمنستان از آن بهره برداری می شود.
وی گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک سه و نیم برابر شده است.
علایی افزود: هم اکنون حدود ۶۵۲ میلیون متر مکعب آب در سد دوستی ذخیره شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۹۰ میلیون مترمکعب و معادل ۱۶ درصد ظرفیت آن بود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به دنبال بارشهای خوب بهاری حدود ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد دوستی شده است.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در شهرستان های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.