قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری همایش تکریم از خادمان اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مشهد مقدس خبر داد.

همایش تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع) برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود، در خصوص اهداف برگزاری آن گفت: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمین سیدالشهدا علیه‌السلام، هم‌فکری و هم‌دلی بین موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد ملی و بین المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه تسهیل‌گر و پشتیبان جریان‌های مردمی هستیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در ایام اربعین حسینی بار اصلی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدلله بر عهده موکب‌داران عراقی بود و در سال‌های اخیر نیز حضور موکب‌داران سایرکشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ‌تر شده که نشان‌گر تقویت بنیان‌های وحدت و همدلی در میان مسلمین منطقه است.
خاکسار قهرودی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موکب‌داران، عنوان کرد: این همایش بین المللی در راستای هم افزایی بیشتر و خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین علیه‌السلام با حضور ۱۲۰۰ موکب دار از کشورهای ایران و عراق برگزار خواهد شد.
وی گفت: این همایش روز دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موکب‌داران عراقی برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.