شهردار اهواز از امضای موافقت‌نامه ای میان استانداری خوزستان و شهرداری خبر داد که به موجب آن ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی اهواز در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های اهواز

به گزارش  قدس آنلاین، موسی شاعری شهردار اهواز شامگاه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح کیان آباد – مهرشهر با ذکر اینکه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه برای تکمیل پروژه های عمرانی به شهر اهواز تعلق گرفت، گفت: تامین نیمی از اعتبارات بر عهده شهرداری و نیمی دیگر بر عهده استانداری خوزستان است. همچنین موافقت انتشار 5هزار میلیارد ریال اوراق نیز گرفته شده است.

شاعری اظهار کرد: زیرگذر ۱۸ متری مهرشهر- کیانشهر به طول ۳۹۰ و عرض ۱۷ متر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال ساخته می شود که با تکمیل آن ۵۰ درصد بار ترافیکی منطقه کیان آباد و پل صیاد شیرازی کاهش پیدا می کند.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه رونق منطقه مهرشهر را به دنبال دارد افزود: مدت زمان تکمیل پروژه در قرارداد ۱۸ ماه عنوان شده اما با پیمانکار توافق شده که با اجرای کار در سه شیفت، این پروژه در ۹ ماه به بهره براری برسد.

وی یادآور شد: تجهیز پروژه تقاطع زیرگذر ۱۸ متری مهرشهر- کیانشهر انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار انجام می شود، همزمان ۲ پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری و دانشگاه نیز مجموعا با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درحال طراحی است و ظرف سه هفته آینده کلنگ آن بر زمین زده می شود.

شاعری با بیان اینکه پروژه های عمرانی در شهر اهواز باید ضمن رعایت استانداردها با سرعت انجام شوند افزود: در صورت تکمیل هر سه تقاطع درنظر گرفته شده یک رینگ ترافیکی اهواز احداث می شود که تاثیر بسیاری در توسعه شهری و حل گره های ترافیکی دارد.

شهردار اهواز بیان کرد: نگاه ما به تمام نقاط شهر یکسان است و توسعه نقاط کمتر برخوردار در اولویت کاری قرار دارد.

وی درخصوص پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: معتقد هستیم ادامه ساخت این پروژه با پیمانکار دچار بن بست شده است و باید از این حالت خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.