دومین انتخابات ریاست‌جمهوری تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱ و سرنگونی رژیم «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور آغاز شد.

آغاز دومین انتخابات ریاست‌جمهوری تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری تونس از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه در حوزه‌های انتخاباتی این کشور آغاز شد.

این دومین انتخابات ریاست‌جمهوری تونس پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ است که به سرنگونی رژیم بن علی و متواری شدن وی به عربستان سعودی منجر شد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری تونس، هفدهم نوامبر (۲۰۱۹) برگزار شود اما مرگ «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت.

السبسی، ۲۵ جولای گذشته در ۹۲ سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر کرده طی مهلت ۹۰ روزه رئیس جمهور جدید انتخاب شود، «محمد الناصر» رئیس پارلمان مسئولیت‌های او را بر عهده گرفت.

السبسی دومین رئیس جمهور تونس + بعد از انقلاب ۲۰۱۱ است. المنصف المرزوقی اولین رئیس جمهور بود که البته به شکل غیرمستقیم انتخاب شده بود.

برگزاری انتخابات در خارج نیز از روز جمعه آغاز شده و تا امروز یکشنبه ادامه خواهد داشت. نتایج اولیه انتخابات نیز روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) اعلام خواهد شد.

از مهم‌ترین نامزدهای انتخاباتی نیز «عبدالکریم الزبیدی» وزیر دفاع سابق، «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق، «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس و «عبدالفتاح مورو» نامزد حزب اسلام‌گرای النهضه است.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، وزارت کشور تونس نیز اعلام کرد که ۷۰ هزار نیروی امنیتی امروز یکشنبه تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.