یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: فضای معنوی حاکم بر ماه محرم و صفر، نقش مؤثری در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارد و هیئات و نهادهای مذهبی می‌توانند نقش بسزایی در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

 محرم و صفر، نقش مؤثری در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، محمد حسین رحیمی زاده با اشاره به برپایی مراسم های مذهبی در ایام محرم اظهارداشت : استفاده مناسب از ظرفیت برنامه های مذهبی ویژه محرم و صفر با هدف ارتقای آموزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد فرهنگی کاهش وقوع جرائم را در پی دارد.

وی افزود: مکتب عاشورا نباید محدود به این ایام باشد و باید درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم را با زندگی امروزمان تطبیق دهیم و اخلاق و رفتارمان را با این فرهنگ تنظیم نماییم.

این مقام قضائی، یکی از پیام‌های عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را اطاعت امر پروردگار و انجام تکلیف دانست و گفت:  یکی از تکالیف اجتماعی که باید بیشتر از هر زمان بر آن تأکید کرد انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است.

رحیمی زاده تقویت دین‌باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی را از رویکرد های محرم دانست و ابراز داشت: آنچه که می تواند افراد را از درون آگاه و از حرکت به سمت جرم و گناه نگه دارد دین باوری و حاکمیت ارزش های دینی است که رویکرد فردی و اجتماعی محرم و صفر است.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تلاش دارد تا نقش نهادهای مذهبی را در زندگی مردم کم‌رنگ کند که در این راستا باید با بصیرت و آگاهی، مدیریت و انسجام‌بخشی در برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) اقدامات و اهداف شوم دشمن را ناکام نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.