در پی تصمیم شرکت‌های خدماتی مبنی بر حذف قبوض کاغذی آب، برق، تلفن و گاز، جمعی از مردم محروم و مرزی شهرستان صالح‌آباد از این اقدام اظهار گلایه و اعلام نارضایتی کردند و خواستار ادامه روال گذشته شدند.

اعتراض مردم صالح‌آباد به حذف قبوض کاغذی آب، برق و تلفن

به گزارش قدس آنلاین، در پی تصمیم شرکت‌های خدماتی مبنی بر حذف قبوض کاغذی آب، برق، تلفن و گاز، جمعی از مردم محروم و مرزی شهرستان صالح‌آباد از این اقدام اظهار گلایه و اعلام نارضایتی کردند و بنا به دلایلی خواستار ادامه روال گذشته شدند.

یک پیرمرد صالح‌آبادی در این باره به قدس  گفت: با همکاری اداره برق، شرکت مخابرات و رسانه‌ها، به اسم جلوگیری از قطع درختان و مصرف کمتر کاغذ و... از ماه آینده قبوض را به شماره موبایل پیامک می‌کنند و من که گوشی ندارم و بلد هم نیستم استفاده کنم چکار کنم! و مثل من هم هزاران نفر دیگر هستند که بی‌خبر از قبض خود می‌مانند و آخر سر هم به خاطر واریز نکردن مبلغ قبض، برق، تلفن و... را قطع خواهند کرد و مشکلاتی برای ما درست می‌کنند.

وی افزود: من سواد خواندن و نوشتن ندارم ولی قبض کاغذی باشد راحت در دست گرفته و به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنم و متصدی آنجا مبلغ را از من می‌خواهد و من هم پرداخت می‌کنم و سال‌هاست که به همین روال ادامه می‌دهم و متأسفانه با این روش جدید پرداخت قبوض، دولت ما را با چالش جدید مواجه کرده است.

یک شهروند دیگر هم اظهار داشت: متأسفانه با این روش جدید ما با یک عدد سروکار داریم و از کم و کیف و چگونگی مصرف خود هیچ اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که به عنوان مثال چقدر مالیات، عوارض و چقدر به تبصره‌های مختلف من درآوردی که ممکن است غیرقانونی و خلاف هم باشد به قبوضمان اضافه شده تا اعتراض کنیم و باید چشم و گوش بسته هر مبلغی که پیامک شد پرداخت کنیم و این درست نیست زیرا جای بررسی و دفاعی باقی نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت، ادارات و نهادها باید صرفه‌جویی را در بخش دولتی اجرا کنند نه در بخش مردمی که همیشه مظلوم هستند و از سویی این مدل صرفه‌جویی، آنچنان مبلغ هنگفتی نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد که چرخ مملکت لنگ آن است و بدون اجرای آن دولت حتماً ورشکست می‌شود.

یک دامدار روستایی هم گفت: ما حاضریم همان مبلغ قبض را هم به قبوضمان اضافه کنند اما این کار را نکنند چون ارزش چندانی ندارد و مردم مدت‌هاست دچار استرس و نوعی فشار روانی شده‌اند و دائم از همدیگر می‌پرسند که باید چکار کنیم تا برای اطلاع از مبلغ مصرفی قبض خود دچار مشکل نشویم.

وی تأکید کرد: نهادهای نظارتی که در واقع مدافع حقوق مردم هستند باید در دفاع از حقوق مردم آستین‌ها را بالا بزنند و در این حوزه جدی‌تر برخورد کنند.

منبع: روزنامه قدس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.