فرامرز عامل بردبار گفت: نمایشگاه گروهی عکس «نی‌نوا»، مجموعه‌ای ازعکس‌های مستند، هدفمند و خلاقانه با موضوع عزاداری محرم است.

«نی‌نوا» مجموعه‌ای از عکس‌های مستند با موضوع عزاداری محرم است

به گزارش قدس آنلاین، این عکاس پیشکسوت در خصوص موضوع نمایشگاه «نی‌نوا» و استقبال از آن اظهار کرد: عکس‌های نمایشگاه «نی‌نوا» به مناسبت ماه محرم بوده و موضوع آن در رابطه با عکس‌های مستند یا عکس‌هایی است که خود عکاسان با موضوع عزاداری و محرم انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: به این عکس‌ها اکثرا با نگاه مستند نگریسته شده و در بعضی هم نگاه خلاقانه وجود دارد؛ به این معنا که خود عکاس با نگاهی خلاقانه به این موضوع پرداخته است و در مجموع تمامی این نمایشگاه در رابطه با مناسبت ماه محرم و عزاداری ماه محرم برگزار شده است.
عامل بردبار پیرامون هدفش از برگزاری نمایشگاه «نی‌نوا» بیان کرد: این نمایشگاه به نوعی ادای دِین است و البته هر کسی به هر طریقی که فکر می‌کند می‌تواند در این ماه قدمی بردارد. ما به سهم خودمان عکاس هستیم و قصد داشتیم که با عکس‌هایمان قدمی در  این ماه برداریم و ادای دینی صورت بگیرد. دوستی می‌گفت این کار نوعی نذر است؛ نذری که ما می‌خواهیم با عکس نسبت به امام حسین(ع) و یارانشان در این ماه ادا کنیم.
این عکاس پیشکسوت در مورد تفاوت این نمایشگاه‌ با نمایشگاه‌های پیشین خود عنوان کرد: این نمایشگاه تفاوت کوچکی با دیگر نمایشگاه‌هایم دارد و در این نمایشگاه مقداری سعی کردیم تفکری به عکس‌هایمان بدهیم.
وی گفت: گفته می‌شود اگر عزاداری‌هایمان با تفکر باشد، می‌تواند بهتر باشد و اگر در عزاداری ما اندیشه وجود داشته باشد، کمک‌کننده است، پس برای ما به عنوان عکاس اهمیت دارد که این اتفاق را به وجود بیاوریم و هر عکس ما به نوعی هدفمند و پشت آن یک فکر باشد تا بیننده و مخاطب ما را از لحاظ فکری درگیر خودش کند و به هر صورت اندیشه‌ای در عکس‌ها وجود داشته باشد.
عامل بردبار پیرامون استقبال از نمایشگاه گروهی عکس «نی‌نوا» ضمن بیان این که عکاسان، هنرمندان و مردم علاقه‌مند از نمایشگاه بازدید و استقبال کردند، افزود: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شرکت کردم و خوشبختانه مراسم افتتاحیه با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد و حجم بازدیدکننده‌ها خیلی بالا بود؛ البته روز گذشته هم که از دوستان جویا شدم، گویا استقبال خوب بوده ولی این استقبال قطعا به مراسم افتتاحیه نمی‌رسد.  
این عکاس پیشکسوت اظهار کرد: به عنوان توصیه باید بگویم تلاشی که دوستان عکاس و بنده حقیر در این نمایشگاه داشتیم، به این جهت بوده که مقداری فکرمان را در عزاداری مسیر دهیم و مخاطبمان را به عنوان یک فرد متفکر در نظر بگیریم؛ به این معنا که بتوانیم با عکس‌هایمان جدای از این که بحث هنر عکاسی و نمایشگاه مطرح است، خدمتی در مسیر اندیشه مردم کرده باشیم و همین قدر هم که بتوانیم از طریق عکس به عموم مردم و حتی هنرمندان و عکاسان، حرفی که کمتر گفته شده را بازگو کنیم، می‌توانیم موفق باشیم و هدف اصلی ما در نمایشگاه همین است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.