معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۲ تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری در محل مدرسه آیت‌الله خوئی با ۱۲۰ ناشر داخلی و بین المللی دایر است.

پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام حسین کندری صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی که در مدرسه آیت‌الله خوئی برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم رسالت‌های دقیق پیامبران را بازگو کنیم، یکی از آن‌ها بحث آگاهی دادن به مردم است.

معاون پژهش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: وظیفه دوم انبیاء این بود که انسان‌ها در قسمت عمل گمراه نشوند، در زیارت اربعین نیز این دو وظیفه به خوبی بیان شده است، امام حسین خودش را فدا کرد تا مردم را از ظلمت جهل برهاند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که باعث جلوگیری از انحرافات می‌شود بحث کتاب و کتابخوانی است، خاطر نشان کرد: پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی با حضور ۱۲۰ ناشر داخلی و خارجی در ۸۰ غرفه برگزار می‌شود، سال گذشته ۸۰ ناشر داشتیم و حدود ۱۵ هزار عنوان کتاب عرضه شده است.

۱۵۶ کتابخانه از مدارس فعال خراسان را تجهیز می‌کنیم

کندری ضمن بیان اینکه دو روز از ایام نمایشگاه مختص به بازدید بانوان است، عنوان کرد: موضوع دیگر نمایشگاه جنبه حمایتی از طلاب است که بن حمایتی میان آن‌ها توزیع می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در خصوص تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه گفت: در قسمت تجهیز کتابخانه‌ها ۱۵۶ کتابخانه از مدارس فعال خراسان را تجهیز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از تغییرات دیگر امسال، نمایشگاه طریق تحول است که در حاشیه همین نمایشگاه در حال برگزاری است و به خاطر کمبود مکان عمده مسائل فرهنگی پرورشی به نمایش گذاشته شده است.

کندری افزود: حضور خود انتشارات حوزه علمیه در نمایشگاه سال جاری نیز قابل توجه است و امیدارم بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه رواج دهیم.

گفتنی است؛ پنجمین دوره نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۲ تا ۳۱شهریور ماه سال جاری در محل مدرسه آیت‌الله خوئی دایر است و بازدید برای عموم افراد آزاد است.

منبع:فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.