فرماندار مشهد گفت: جذب ۸۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب امضای ۳۷۶ پروژه در این شهرستان افزون بر ۱۰۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

۸۸۰هزار میلیارد ریال موافقتنامه سرمایه گذاری در مشهد امضا شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ حسن هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: تاکنون هشت نشست این ستاد پیرامون وضعیت شهرستان مشهد با ۴۵ مصوبه برگزار شده است. از این تعداد ۳۶ مصوبه ستاد مقاومتی خراسان رضوی در خصوص مشهد اجرایی شده و ۱۹ مصوبه در حال اجرا است.

وی شمار معینهای اقتصادی شهرستان مشهد را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی هشت مورد اعلام و بیان کرد: شهرداری مشهد، سپاه استانی امام رضا(ع) و شرکت ایران خودروی خراسان در زمره این معینهای اقتصادی قرار دارند.

پیش بینی هشت درصد رشد 
شهردار مشهد نیز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی در این کلانشهر برای امسال هشت درصد پیش‌بینی شده است. در این راستا باید برای ۶۷ هزار نفر شغل ایجاد و همچنین ۳۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شود.

محمدرضا کلایی بودجه سالانه شهرداری مشهد را ۹۰ هزار میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی و همکاری استاندار خراسان رضوی حذب ۸۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مشهد پیش بینی شده است. بیشترین تمرکز در این مسیر حرکت مطابق برنامه است که از سند بالادستی و چارچوب روشن برخوردار می‌باشد. 

حمایت از سرمایه گذاران

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: میزان کنونی بیکاری آزاردهنده و موجب نارضایتی مردم است، هرچند که این میزان در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری پایین‌ تر است اما با توجه به سطح درآمدها همین حد از بیکاری هم قابل قبول نیست. 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر افزود: سرمایه گذاران باید مورد حمایت قرار گیرند تا درگیر در روندهای اداری نشوند. می بایست به منظور تحقق این مهم مدت زمان مشخص برای طرحهای سرمایه گذاری و تایید درخواست آنها در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران معطل نشوند. 

دولت روی ریل اقتصاد مقاومتی
یکی از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: هم اینک دولت روی ریل اقتصاد مقاومتی افتاده و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد، هرچند که باید پیش از اینها به این موضوع پرداخته می‌شد.

جواد کریمی قدوسی افزود: باید از فرصت سرمایه هایی که هر سال بوسیله زائران و گردشگران به مشهد می آید در جهت کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی بیشترین استفاده صورت گیرد.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.