عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در اغلب کشورهای دنیا ،برای محورهای پرترافیک در پیاده رو ها مسیرهای نقاله طراحی می شود و افراد برای تردد از آنها استفاده می کنند. از طرفی افزایش پیاده روها و استفاده از خودروهای برقی نیز موارد دیگری هستند که در صورت عملیاتی شدن گره ترافیک منطقه حرم مطهر را باز خواهند کرد.

کاهش ترافیک اطراف حرم با حمل نقل عمومی رایگان مسیر می شود/استفاده از مسیرهای نقاله در خیابانهای منتهی به حرم مطهر

رضا شیران نماینده مردم مشهد و کلات در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: موضوع ترافیک خیابان های منتهی به حرم مطهر عمر طولانی دارد و هرچند مدت صحبت هایی برای کاهش آن مطرح و سپس به فراموشی سپرده می شود.

وی تصریح کرد:  تنها راه حل  کاهش ترافیک در این منطقه ، افزایش حمل و نقل عمومی در این محدوده و یا به عبارتی استفاده کامل از ناوگان حمل و نقل عمومی و حتی رایگان شدن استفاده از این خدمات است که پیش زمینه آن فراهم شدن زیرساخت های لازم  و افزایش پارکینگ ها در محورهای ورودی به این خیابان ها است تا افراد تمایل بیشتری به استفاده از خدمات رایگان حمل و نقل عمومی  داشته باشند.

شیران خراسانی  افزود: همچنین در اغلب کشورهای دنیا ،برای  این گونه محورهای پرترافیک در پیاده رو ها مسیرهای نقاله طراحی می شود و افراد برای تردد از آنها استفاده می کنند. از طرفی افزایش پیاده روها و استفاده از خودروهای برقی نیز موارد دیگری هستند که در صورت  عملیاتی شدن گره ترافیک این منطقه را باز خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح هایی نظیر عوارضی کردن تردد خودروها در این مسیر نیز منجر به ایجاد تبعیض خواهد شد و شیوه صحیحی برای کاهش ترافیک در این محدوده نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.