درپی گزارش‌های مردمی مبنی بر انتشار بوی نامطبوع از تصفیه خانه واقع در روستای بوری‌آباد شهرستان تربت‌حیدریه و همچنین استفاده شخصی برخی از کشاورزان از پسماند آب تصفیه خانه، موضوع از طریق مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهری پیگیری شد.

مشکل بوی نامطبوع تصفیه خانه تربت‌حیدریه برطرف شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری تربت‌حیدریه گفت: برای رفع بوی نامطبوع که سبب نارضایتی مردم شده بود، تجهیزات مورد نیاز شامل سه دستگاه بلوئر و تجهیزات تغلیظ لجن خریداری شده است.

صادق یوسفی افزود: همچنین با انتقال لجن مازاد این تصفیه خانه به فاصله پنج کیلومتری روستا بخش اعظمی از انتشار بو برطرف شده و اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به واگذاری پساب تصفیه خانه به بخش خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر این پساب در اختیار سرمایه‌گذار خصوصی است و هیچ گونه استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

یوسفی بیان کرد: تاکنون هیچ قراردادی مبنی بر استفاده پساب این تصفیه خانه با شخص خاصی منعقد نشده و فروش آن توسط اشخاص حقیقی تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه‌های آبی هستند

در ادامه این گفت‌وگو مدیر عامل شرکت آبفای شهری تربت‌حیدریه مطرح کرد: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه‌های آبی و ۴۳ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

وی ادامه داد: اکنون ۶۲ هزار مشترک آب و ۲۷ هزار مشترک فاضلاب از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

یوسفی با اعلام اینکه آب شرب قابل استفاده مشترکین ۱۰۰ درصد بهداشتی است، گفت: مطالبات این شرکت از بخش خانگی و اداری ۴۰ میلیارد ریال است که اگر وصول شود بسیاری از مشکلات در حوزه آب و فاضلاب شهری برطرف خواهد شد.

شهرستان تربت‌حیدریه ۵۶۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.