یک روزنامه انگلیسی به نقل از مقامات پاکستانی نوشت که سران القاعده و داعش برای ایجاد یک جبهه مشترک و جنگ علیه طالبان تلاش می‌کنند.

 فایننشال تایمز: القاعده و داعش در حال ایجاد جبهه مشترک علیه طالبان هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام ارشد دولتی در بلوچستان پاکستان به «فایننشال تایمز» گفت: القاعده همچنان تهدید قابل توجهی به شمار می‌رود و گزارش‌هایی وجود دارد که داعش خوراسان و القاعده برای ایجاد یک جبهه مشترک علیه طالبان تلاش می‌کنند.

این روزنامه افزود: شماری از اعضای تندرو پیرو طالبان نیز که از مذاکرات طالبان با آمریکا درباره خروج نیروهای خارجی به ازای تعهد این گروه برای مبارزه با تروریسم خشمگین هستند نیز به احتمال زیاد به داعش می‌پیوندند.

پیش از این نیز شماری از مقامات امنیتی کنونی و سابق آمریکا به «نیویورک تایمز» گفته بودند که گروه تروریستی داعش آماده است تا پس از توافق صلح آمریکا و طالبان نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهد.

«عتیق‌الله امرخیل» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی در افغانستان نیز چندی پیش با هشدار نسبت به تقویت داعش در دوران پسا صلح گفت که پیش از توافق طالبان و آمریکا گروه تروریستی داعش در افغانستان باید نابود شود.

وی افزود که در غیر اینصورت جنگ ادامه خواهد یافت، تهدیدات افزایش یافته و کشتار بیشتر می‌شود.

در حالی رسانه‌ها از قدرت گرفتن داعش در دوران پسا صلح ابراز نگرانی می‌کنند که آمریکا از متهمان اصلی حمایت از داعش در افغانستان است و بارها گزارش‌هایی از آزادی سرکرده‌های داعش از زندان طالبان توسط نیروهای آمریکایی منتشر شده است.

از سوی دیگر مقامات روس نیز بارها با اشاره به انتقال اعضای داعش توسط بالگردهای ناشناس آمریکا را به حمایت از داعش متهم کرده‌اند.

به گفته مقامات روسی، با توجه به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط نیروهای خارجی، انتقال و حمایت تدارکاتی از داعش توسط بالگردها بدون هماهنگی با نیروهای آمریکایی و ناتو غیرممکن است.

گفتنی است که یکشنبه هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در توئیتی خبر از لغو مذاکرات با طالبان داد اما به نظر بسیاری از کارشناسان گفت‌وگوهای دو طرف پس از مدتی از سر گرفته خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.