یک روزنامه لبنانی نوشت، پس از اجماع سیاسی در داخل این کشور برای محاکمه جاسوسی اسرائیلی، برخی از اعضای کنگره آمریکا و نیز وکلایی از این کشور تماس‌های تهدید آمیزی با مسؤولان لبنانی داشته‌اند.

الأخبار: آمریکا لبنان را برای آزادی جاسوس صهیونیست تحت فشار قرار داده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اداره کل امنیت عمومی لبنان جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای از بازداشت «عامر الفاخوری» مسئول سابق بازداشتگاه «الخیام» (در جنوب لبنان) خبر داد؛ کسی که به خاطر جنایت‌هایش در این بازداشتگاه به «قصاب الخیام» معروف شده است.

وی در بازجویی به همکاری با رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است. این فرد در سال ۲۰۰۰ با سفر به فلسطین اشغالی، گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و از آنجا عازم آمریکا شده و تابعیت این کشور  را گرفته است.

بازگشت وی به لبنان خشم عمومی را در پی داشت و مردم خواستار اشد مجازات وی شدند. در همین ارتباط «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در جدیدترین واکنش اعلام کرد: «جنبش «امل» (که بری ریاست آن را بر عهده دارد) ابدا در مقابل ورود جاسوسان به لبنان کوتاه نخواهد آمد و ارائه هیچ تسهیلات یا گذشت درباره آنها را نخواهد پذیرفت. امام سید موسی صدر در ادبیات خود بر ضرورت عدم برداشتن موانع روانی با دشمن اسرائیلی تأکید داشت و بالطبع ما نیز اجازه برداشتن این مانه تحت هر شعار یا بهانه‌ای را نخواهیم داد».

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان هم گفت: «ما با مجازات مرتکبین هر جنایتی علیه لبنانی‌ها مانند الفاخوری موافقیم و آنچه وی انجام داد، محکوم است اما گروهی هستند که هیچ جنایتی انجام نداده‌اند و نباید با جلوگیری از بازگشتشان، آنها را مجازات کنیم؛ این همان چیزی است که در توافق "مار میخائیل" بر آن توافق کردیم».

ششم فوریه ۲۰۰۶ بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور فعلی لبنان توافق میان حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی به ریاست عون) را در کلیسای مار میخائیل در حومه ضاحیه (جنوب بیروت) امضا کردند و همپیمانی میان دو طرف آغاز شد.

الاخبار: آمریکا، لبنان را تهدید کرد

روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت، اجماع سیاسی برای مجازات الفاخوری، سطح مداخلات آمریکا در این مسأله را افزایش داده است.

این روزنامه افزود، اعمال فشار در این مسأله فقط محدود به مقامات سفارت تحت عنوان «حمایت از شهروند آمریکایی» نمی‌شود بلکه به تحرکاتی از جانب برخی از اعضای کنگره رسیده است، آنها با مقامات لبنانی تماس گرفته‌اند و خواستار آزادی الفاخوری شده‌اند به این بهانه که الفاخوری به عنوان یک شهروند آمریکایی وارد لبنان شده و آنچه به وی نسبت داده می‌شود با مروز زمان از بین رفته است.

بر اساس این گزارش، همچنین وکلای آمریکایی پیام‌های تهدیدآمیز برای وزرای لبنان فرستاده‌اند و هشدار داده‌اند که پرونده الفاخوری در دست اعضای کنگره است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.