خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی متولی خواست تا آمادگی هرگونه وقوع سیلاب های احتمالی را به ویژه در شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان داشته باشند.

دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای وقوع سیلاب های احتمالی را داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی رضا رجب زاده در ششمین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: باید همیشه برای وقوع سیلاب های احتمالی زیرساخت ها آماده باشد و پیش بینی های لازم هم انجام شود تا شاهد افزایش خسارت نباشیم.

وی افزود:در طی سالهای اخیر راه های بدون پل زیادی ساخته شده که باید مدیران متولی این حوزه به دنبال جذب اعتبارات ملی و استانی باشند تا از این وضعیت خارج شویم. رجب زاده خاطرنشان کرد:با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی پاییز امسال بارندگی های فراوانی را خواهیم داشت لذا می طلبد تا دستگاه های امدادی آمادگی های لازم را داشته و با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی تصریح کرد: عملکرد کارگروه های ذیل این شورا باید بررسی شود چون در زمان وقوع سیل همین هماهنگی ها موجب می شود تا خسارات سیل کاهش یابد.

وی افزود: عملکرد خراسان شمالی در زمان وقوع سیل اخیر در سطح وزارت کشور مطلوب ارزیابی شد اما باید بانک اطلاعاتی تجهیزات دستگاه های اجرایی به روزرسانی شود .

رجب زاده با تاکید بر اینکه اولویت نخست کشور و استان بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل است افزود: با پیگیری های مدیران رقم قابل توجهی برای رفع جبران خسارات سیل اختصاص یافته که در سیل اخیر سهم استان بازسازی ۶۵۰۰ واحد مسکونی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:در سنوات گذشته ۵۵ هزار واحد مسکونی بازسازی شد که تاکنون ۶۰ درصد واحدها بازسازی شده که این رقم بیشتر از میانگین کشوری است.

رجب زاده اشاره ای به ساخت منازل در بستر رودخانه ها داشت و گفت: اینکه یک سری اقدامات را می خواهیم فوریتی انجام دهیم اما با وقوع سیلاب بعدی پایداری این اقدامات زیر سوال می رود کار درستی نیست چون تنها هزینه های گزافی را بر دوش دولت می گذارد بنابراین نیازمند اقدامات مطالعاتی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.