عباس رافعی گفت: با دریافت مجوز «شکست زمان» که مدت ها منتظر آن بودیم به زودی این فیلم را جلوی دوربین خواهم برد و احتمالاً اولین نمایش آن در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر خواهد بود.

«شکست زمان» به زودی وارد فاز تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس رافعی کارگردان سینما با اشاره به اخذ مجوز ساخت فیلم جدیدش گفت: مدت ها بود که منتظر دریافت پروانه ساخت بودیم و خوشحالم که به تازگی این مجوز صادر شده است و به زودی فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد. در این فیلم علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی آن را نیز  برعهده دارم.

وی در ادامه افزود: این فیلم برخلاف آثار دیگر از فضایی کاملاً مردانه برخوردار است و فیلمی حادثه ای و اجتماعی است که در موقعیت امروز ایران می گذرد و در حقیقت مضمون و تم فیلمنامه این شعر از مولاناست که می گوید: «این جهان کوه است و فعل ما ندا؛ سوی ما آیند نداها را صدا». در واقع اشاره به اعمالی دارد که ما انجام می دهیم و در چرخه روز گار به خودمان باز می گردد.

رافعی تاکید کرد: داستان در فضای معاصر می گذرد و لوکیشن های فیلم تهران خواهد بود. در این فیلم قصد داریم یک واقعه را از چهار زاویه بررسی کنیم و ببینیم. به این صورت که در داستان اتفاقی می افتد و چهار نفر درگیر این ماجرا می شوند و مخاطب داستان را چهار بار به روایت این چهار نفر خواهد دید. این شکل از فیلم برای خودم فرم جدیدی است و فیلمنامه آن به گونه ای است که از ابتدا باید در آن تدوین صورت بگیرد چون داستان ها در دل یکدیگر روایت می شوند و بیشتر با فیلمی تکنیکی روبرو خواهیم بود تا حس و حال و فضاسازی و در یک کلام می توان گفت بیشتر با فرم مواجه هستیم. فیلم در دو ساعت از چند زوایا به ماجرای یک ترور می پردازد، در واقع ما این ترور را ابتدا از نگاه طراح آن، فرد تروریست و شخصیتی که قرار است ترور شود برای مخاطب به تصویر می کشیم. به طوری که این اتفاق هیچ حقیقت پنهانی برای تماشاگر باقی نمی گذارد و مخاطب از همه جهات موضوع را بررسی کرده و در نهایت نسبت به آن نتیجه گیری می کند.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران عنوان کرد: از آنجایی که به تازگی پروانه ساخت این فیلم صادر شده است نتوانستیم با کسی قرارداد ببندیم اما با امیر آقایی برای یکی از نقش ها صحبت شده است و ایشان هم پذیرفته اند. به جز آقایی با چند بازیگر دیگر نیز صحبت کرده ام، اما هنوز با هیچکس قرارداد نبسته ایم اما با توجه به دریافت مجوز ساخت اوایل پاییز فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد و به احتمال فراوان اولین نمایش «شکست زمان» در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر خواهد بود.

عباس رافعی پیش از این ساخت فیلم های کیمیا و خاک، ملاقات، فصل فراموشی فریبا، تولدی دیگر، راز مینا، آزادراه، آوازهای سرزمین من، آفتاب بر همه یکسان می تابد و ... را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.