۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 670667

یک دهه پس از کشف جفت اسکلتی باستانی در ایتالیا، محققان کشف کردند که هر دو این اسکلت ها مرد هستند.

«عاشقان مودنا» متعلق به دو مرد جوان است

 به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، دانشمندان پس از ۱۰ سال تجزیه و تحلیل، فهمیدند که جفت اسکلت‌ کشف شده‌ معروف به "عاشقان مودنا"(Lovers of Modena ) که دست در دست هم در یک گور پیدا شده بودند، متعلق به دو مرد جوان است!

طبق گزارش mbcnews، محققان پس از ۱۰ سال تحلیل ، دریافتند که «عاشقان مودنا» ، یک جفت اسکلت باستانی که در حالی کشف شدند که دست در دست هم دفن شده بودند، هر دو مرد بودند.

اگرچه این استخوان ها که مربوط به قرن چهارم و ششم میلادی است ، در یک گورستان در نزدیکی مودنا ، ایتالیا پیدا شد ، اما در سال ۲۰۰۹ دانشمندان قبلاً قادر به برقراری جنسیت این زوج - با وجود تلاش های مکرر و با استفاده از تکنیک های تحلیل ژنتیکی نشده نبودند.

با این وجود موفقیتی حاصل شد که محققان دانشگاه بولونیا برای تعیین جنسیت آنها روش جدیدی را با استفاده از پروتئین موجود در مینای دندان موسوم به پپتیدهای مینای دندان تهیه کردند. آنها یافته های خود را این هفته در ژورنال گزارش های علمی به اشتراک گذاشتند.

محققان در چکیده این مقاله پژوهشی نوشتند: "ما پیشنهاد می کنیم که دفن" عاشقان مودنا "بیانگر تعهد داوطلبانه بین دو فرد باشد." نه یک سنت دفن مکرر در اواخر دوران باستان.

وی گفت: "حضور چندین فرد زخمی در داخل کلیسای سیرو منوتی ، به ما اجازه می دهد که مقصد این مکان را به عنوان یک قبرستان فرض کنیم."

کشف دو فرد دفن شده به صورت دستی اتفاق جدیدی نیست. کشف عاشقان والداردو که نزدیک به ۶۰۰۰ سال پیش درگذشته‌اند و در شمال استان مانتوا ایتالیا دفن شدند و یافته های مشابهی در کشورهای دیگر از جمله یونان ، ترکیه ، رومانی و سیبری یافت شده است نشان از عادی بودن این ماجرا است.

نویسندگان به دلیل وجود نگرش های اجتماعی و مذهبی احتمال هم جنس گرا بودن این دو اسکلت را رد کرده اند برخی از باستان‌شناسان حدس میزنند که احتمال دارد این دو اسکلت به برادران دوقلو، پسرعمو و یا سربازانی تعلق داشته که با هم در جنگ کشته شده‌اند.

محققان می‌گویند که محل دفن این دو اسکلت احتمالا گورستان سربازان جنگ بوده است.

«فدریکو لوگی»(Federico Lugli) ، نویسنده اصلی این تحقیق ، به خبرگزاری ایتالیا به Rai News گفت: "در حال حاضر نمونه دیگری از این نوع وجود ندارد."

وی گفت: "در گذشته مقبره های زیادی یافت شده است که زوج ها در دست داشتند ، اما در همه موارد یک زن و مرد وجود داشتند. آنچه ممکن است پیوند دهنده این دو شخص در خاکسپاری در مودنا باشد ، همچنان به عنوان یک  راز باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.