۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 670688

لایحه صدور مجوز برگزاری مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودرو سازان منتخب به منظور تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهری در شورایاسلامی شهر مشهد تصویب شد.

مشهد ۵۰۰ اتوبوس گازسوز می‌خرد

به گزارش قدس آنلاین، یکی از دستور کارهای هفتاد و دومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، بررسی و تصویب لایحه صدور مجوز برگزاری مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودرو سازان منتخب به منظور تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز شهری بود.

بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به انعقاد قرارداد خرید اتوبوس گازسوز شهری تا سقف ۵۰۰ دستگاه با شرکت‌های تولیدکننده مورد تایید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با رعایت ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی مربوط به طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری‌یافته به کلان‌شهرها اقدام کند.
شهرداری مشهد موظف است، مطابق «اصلاحیه مصوبه شورای اقتصاد ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری ۱۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری پایه گازسوز» به منظور دریافت سقف ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار کمک دولت برای هر دستگاه اتوبوس اقدام کند.
مبلغ معادل ۱۰ درصد بهای اتوبوس می‌بایست توسط متقاضی -شهرداری یا در صورت توافق، بخش خصوصی- پرداخت شود. چنانچه بهای اتوبوس مازاد بر ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار باشد، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مابه‌التفاوت آن نیز به عهده متقاضی خواهد بود.
همچنین شهرداری مشهد موظف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ و بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند.
قراردادهای منعقده با بخش خصوصی -بهره‌بردار- می‌بایست به تأیید کمیسیون مشترک عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و حقوقی شورای اسلامی شهر برسد.
همچنین در ادامه این جلسه  لایحه الحاق یک تبصره به مصوبه تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی به تصویب رسید.
بر این مبنا به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، ضمن رعایت مفاد مصوبه، درصورت عدم امکان دریافت تسهیلات توسط تاکسیران، نسبت به اعطای تسهیلات مربوط، به دو نفر از بستگان درجه یک تاکسیران و درصورت عدم امکان دریافت بخشی از تسهیلات، نسبت به اعطای آن بخش از تسهیلات به یک نفر از بستگان درجه یک ایشان اقدام کند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.