ابوالفضل ابوترابی گفت: گرچه برخی مسئولان ادعای انقلابی بودن دارد اما فرزندان و نزدیکان آنان به گونه دیگری زندگی می‌کنند. حمایت‌ مالی و سکوت مقامات در برابر زندگی آقازاده‌های خارج نشین در واقع خیانت به کشور و منافع ملی است.

دو تابعیتی‌ها بیشترین نفوذی‌های کشور هستند/ سکوت مسئولان در برابر زندگی آقازاده‌های خارج نشین خیانت به کشور است

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره مهاجرت فرزندان مقامات به خارج از کشور و  داشتن تابعیت کشوری دیگر، اظهار داشت: اگر مسئولان فرزندان خود را برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور تشویق می کنند و پول در اختیارشان قرار می دهند در حالی که امکانات داخلی برای تحصیل آنان موجود باشد این اقدام مسئول محکوم است. در حالی برخی از مسئولان امکانات زندگی و گرفتن تابعیت خارجی را در اختیار فرزندان شان قرار می دهند که شرایط و امکانات تحصیل در داخل کشور فراهم است و با چنین اقدامی دیگر این مسئول شایستگی ماندن در مسئولیت و پست نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: گرچه برخی مسئولان ادعای انقلابی بودن دارد اما فرزندان و نزدیکان آنان به گونه دیگری زندگی می کنند. این مقامات با حمایت های مالی و سکوتی که در برابر تابعیت و زندگی آقازاده های خارج نشین دارند، در عمل چنین اقدامی را تأیید می کند که در واقع در حال خیانت به کشور و منافع ملی هستند و در نتیجه به نظرم ماندن‌شان در مسئولیت و جایگاه کنونی بی معناست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در این زمینه طرح اصلاح قانون تابعیت را به مجلس ارائه دادیم اما گویا مجلس تمایلی برای تصویب و اجرای آن ندارد. عملکرد مجلس در رابطه با این موضوع این عملکردی منفعلانه است. امروز که ضربه سنگینی از موضوع دوتابعیتی ها و نفوذی ها متحمل شده ایم، سکوت و انفعال مجلس جای تعجب و تأسف دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نفوذی های کشور، دو تابعیتی ها هستند. درحالی که نوع اصول و ساختار غرب با کشورمان تفاوت دارد، همین موضوع باعث می شود تا چنین افرادی که به نوعی به مقامات مرتبط هستند بعد از مدتی در داخل کشور پست و مقام بگیرند و به سمتی پیش بروند که در راستای منافع غربی ها عمل کنند. این ایراد کاملاً به مجلس وارد است که از توجه و حساسیت نسبت به این موضوع غافل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.