طرح سفرهای ارزان قیمت با عنوان "ساب" از مهر ماه در استان خراسان رضوی اجرا می شود.

طرح سفرهای ارزان قیمت در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  گفت: ساب، طرح کشوری است که ستاد مرکزی خدمات سفر به ارگان های دست اندرکار، از جمله ادارات میراث فرهنگی استان ها ابلاغ کرده و در اجرای آن امتیازات و تخفیف‌هایی برای آسان کردن سفرهای مردم برنامه ریزی شده است.  
ابوالفضل مکرمی فر زمان آغاز این بسته سفر آسان و برنامه ریزی شده را غیر از فصول اوج گردشگری اعلام کرد و افزود: این طرح از مهر ماه آغاز می شود و هدف آن ترغیب مردم به سفر در فصول پاییز و زمستان است.  
وی اظهار داشت: در نشست میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال نیز طرحی ریخته شد که امسال اجرایی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، برقراری پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای از مبادی مختلف به مقصد مشهد به منظور ایجاد بازار رقابتی و ارزان تر شدن هزینه سفر، همکاری های بیشتر میان اماکن اقامتی ارزان قیمت دولتی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و واگذاری تأسیسات گردشگری دولتی و سایت های گردشگری به بخش خصوصی از جمله اقدامات توزیع سفر در قالب طرح ساب است.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی افزود: این استان ۲۱۴۱ تاسیسات گردشگری دارد که شامل ۲۳۲ هتل، ۳۰۸ هتل آپارتمان، ۳۷۵ مهمانپذیر، ۶۵۰ خانه مسافر دارای مجوز، ۵۸ اقامتگاه بومگردی، یک متل و یک مجتمع گردشگری است.
مکرمی فر در زمینه جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی این استان نیز اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

طی پنج ماه نخست امسال حدود ۱۹ میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی وارد استان خراسان رضوی شده اند و حدود ۴۰ میلیون نفر شب اقامت نیز در این استان ثبت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.