مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اراده حاکمیت برای برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در «باستی هیلز» مشهد خبر داد.

«باستی هیلز» مشهد در یک قدمی اجرای عدالت

امید طهماسبی زاده در زمینه برخورد با تغییر کاربری‌های صورت گرفته «باستی هیلز» مشهد به قدس گفت: همان طور که مستحضرید شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان خراسان رضوی با مدیریت دادستان محترم وقت آقای صادقی و حضور مثال زدنی معاونان ایشان از جمله آقای حقدادی و با مشارکت گرفتن ظرفیت اجرایی و قانونی ادارات متولی اراضی اعم از ملی، دولتی، موقوفه و اراضی کشاورزی و ایجاد هم‌افزایی در اقدامات حاکمیتی دولت، گام‌های ارزشمندی در حوزه حفظ حقوق عمومی برداشته‌اند. برهمین اساس در این راستا با متخلفان و متجاوزان به حقوق عامه برخوردهای قاطعی صورت گرفته است.

 خلأهایی که سرانجامش تصرف و قطعه‌بندی اراضی شد

طهماسبی‌زاده به سوءاستفاده برخی افراد از خلأهای قانونی برای تغییر کاربری اشاره و در این باره عنوان کرد: متأسفانه در گذشته برخی خلأ‌ها به خصوص در حوزه قانون‌گذاری و همچنین در نحوه‌ تعامل دستگاه‌های دولتی وجود داشت که به واسطه آن تعدادی از افراد این امکان را پیدا کردند تا علاوه بر تصرف قسمت‌هایی از اراضی دولتی، با قطعه‌بندی، ساخت تفرجگاه‌های شخصی در اراضی ارزشمند کشاورزی، تغییر کاربری باغات و مزارع، سودهای کلانی را به جیب بزنند.

وی تصریح کرد: از طرفی  این اقدامات زیان‌بار زمینه‌ تجاوز به حقابه‌ها و استحصال بی‌ضابطه‌ منابع آبی را برای منافع فردی ایجاد کرد، لیکن در حال حاضر و در چند ساله‌ اخیر با اعمال قاطع مقررات که خوشبختانه با انعکاس اخبار آن از طریق جراید همراه بود، موجب معطوف شدن افکار عمومی به این ماجرا شد؛ به نحوی که ملاحظه می‌فرمایند امروز این قبیل اقدامات در زمره‌ مطالبات عمومی قرار گرفته و همچنین تا حد زیادی از ادامه این روند ناصواب پیشگیری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: اقدامات شاخص شورای حفظ حقوق بیت‌المال با دلالت و همراهی عزیزان دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان و دیگر دلسوزان حوزه‌های نظارتی و امنیتی که با تعامل ادارات متولی زمین در ماه‌های گذشته به مرحله اجرا درآمد، در سطح کشور مثال زدنی است. البته با توجه به حجم گسترده‌ تغییر کاربری‌ها ‌باید اقدامات اینچنینی با جدیت بیشتری دنبال شود.

  اراده حاکمیتی در برخورد قاطع با «باستی هیلز» مشهد

امید طهماسبی‌زاده از عزم جدی همه دستگاه‌ها برای اعمال قانون در ماجرای باستی‌هیلز مشهد(اساطیر) خبرداد و در این زمینه هم بیان کرد: در خصوص برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز خوشبختانه در حال حاضر مقررات خوبی وضع و تکلیف مراجع قضایی و اجرایی را با متخلفان روشن کرده و همان طور که عرض شد این قبیل برخوردها مورد مطالبه عامه مردم نیز است، بنابراین شهروندان محترم مطمئن باشند شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با عضویت دستگاه قضایی و ادارات متولی زمین به طور منظم تشکیل می‌شود، همچنین کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی هیچ تعارف و اغماضی در برخورد با متخلفان و مجرمان ندارند، از جمله مجموعه اساطیر که اراده حاکمیت در برخورد قاطع با آن قرار گرفته و مطمئن باشید در این خصوص ذره‌ای از اهداف قانونی عقب نخواهیم نشست و برخورد قانونی با این قبیل اقدامات صورت خواهد پذیرفت.

 خروجی اعمال قانون‌ها اعلام خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد:خوشبختانه رویکرد مدیریتی جدید در حوزه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، ارتقای سطح کیفی و کمی اقدامات، تقویت بنیه تخصصی و لجستیکی و استفاده از فناوری‌های روز (نظارت ماهواره‌ای و الکترونیکی)، مورد تأکید و نظر ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان است. در همین رابطه تغییرات مثبتی در حال وقوع است که ان‌شاءالله ماحصل آن با ورود و حمایت کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی، به خصوص حضور ارزشمند سرپرست دادسرای زمین و مسکن مرکز استان؛ آقای حقدادی با به کارگیری تمام توان دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی، اجرایی و دولتی، به زودی انعکاس اخبار اجرایی و عملی به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

وی در خاتمه خاطرنشان می‌سازد: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جز در موارد ضروری به تشخیص و مجوز وزارت جهاد کشاورزی، ممنوع بوده و ساخت و ساز بدون مجوز نتیجه‌ای جز تحمیل جرایم، عوارض گزاف و تخریب مستحدثات غیرقانونی در برنخواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.