نماینده مشهد و کلات گفت: کاهش مساله ترافیک در خیابان های اطراف حرم مطهر قطعا دارای راه حل است اما شهرداری برای اجرای این راه حل به دنبال دریافت امتیازاتی است.

شهرداری برای کاهش ترافیک در محدوده حرم مطهر به  دنبال دریافت امتیازاتی است

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مرکز شهر مقدس مشهد که در محدوده حرم مطهر قرار دارد از معضل ترافیک رنج می برد و باید چاره اساسی برای آن اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این موضوع از سوی شهرداری مشهد در دوره های قبلی و فعلی مورد غفلت قرار گرفته است و برنامه اساسی و ریشه ای برای حل این موضوع انجام نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: زائران امام رضا (ع) که از شهرهای دیگر و همچنین کشورهای خارجی برای زیارت امام رضا(ع) با خودروی شخصی به مشهد سفر می کنند ؛هنگامی که به خیابان های اطراف حرم مطهر می رسند در تله ترافیک گیر می کنند و از ترافیک خیابان های اطراف حرم مطهر کلافه و سرگردان می شوند که حتی ممکن است این موضوع بر کیفیت و کمیت زیارت آنها نیز تاثیر بگذارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این مساله قطعا راه حل دارد، اما شهرداری برای اجرای ان به دنبال گرفتن امتیازاتی است، افزود: شهرداری و شورای ترافیک باید بر اساس یک خرد جمعی و نظرخواهی از کارشناسان متخصص در این باره و حتی نظر خواهی از افراد بومی این منطقه ترافیک در این محدوده را به حداقل برساند .

وی ادامه داد: شهرداری به طور واضح اعلام کند در این محدوده طی سال های گذشته چه تعداد پارکینگ ایجاد کرده است ، چرا شهرداری زمینی را که در میدان شهداء و متعلق به سازمان غله بود و فقط برای ایجاد پارکینگ دراین منطقه از این سازمان با توافق وزارت بازرگانی خریداری شد را به ایجاد پارکینگ اختصاص نمی دهد، اگر از چند سال قبل این پارکینگ در این منطقه ساخته می شد زائران با مشکلات ترافیکی کمتری در این محدوده مواجه بودند .

کریمی قدوسی افزود: مشخص نیست که چرا شهرداری در زمینه ایجاد پارکینگ در این محدوده تعلل می کند، در حالی که به وضوح این مساله ترافیک در این منطقه خودنمایی می کند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.