رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای تایباد گفت: پس از گذشت ۲ سال پیگیری مداوم تنها باشگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در این شهرستان سال گذشته مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در یک مکان استیجاری افتتاح شد.

تنها گود زورخانه تایباد در مکان استیجاری

به گزارش قدس آنلاین، محمد حقیقی اظهار کرد: این ورزش باستانی و ملی در تایباد محروم است و با همکاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، شهرداری تایباد و اداره ورزش و جوانان راه‌اندازی شد اما به دلیل نبود مرشد تا پنج ماه در تعطیلی به سر می‌برد.

وی بیان کرد: اکنون ۶۰ ورزشکار ساماندهی شده در رده‌های سنی مختلف از چهار الی ۵۵ سال در این باشگاه ورزش می‌کنند و ۵۰ درصد آن‌ها از پوشش بیمه‌ ورزشی بهره‌مند هستند.
حقیقی بیان کرد: با توجه به تعطیلی پنج ماهه باشگاه و به دلیل عدم پیشینه این ورزش در شهرستان تمامی ورزشکاران در حد مبتدی بوده و تاکنون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و فعلا مشغول تمرین هستند تا برای شرکت در مسابقات استانی آماده شوند.
عدم بودجه کافی مشکل همیشگی ورزشکاران
او با اشاره به مهم‌ترین مشکلات این ورزش باستانی در تایباد عنوان کرد: نداشتن ملک ثابت برای باشگاه و نیز مرشد بومی از مشکلات عمده این ورزش در تایباد به شمار می‌رود. اکنون با پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار سابق این شهرستان توانستیم یک مرشد از کاشمر جذب کنیم که او نیز مشکلاتی مانند اسکان خانواده و تامین شغل دارد.
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای تایباد گفت: برای ثابت بودن این رشته ورزشی در شهرستان باید ورزشکاران بومی استقبال بیشتری کنند تا بتوان تیم‌های حرفه‌ای پرورش داد و شاهد رشد و توسعه این ورزش باستانی و ملی باشیم.
وی مطرح کرد: ورزش کردن در باشگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای محدودیت سنی ندارد و از ۴ الی ۶۰ سال همه قادر هستند در این رشته باستانی فعالیت کنند اکنون بیشترین ورزشکاران این باشگاه را جوانان بین ۱۵ الی ۳۰ سال تشکیل داده‌اند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.