البرز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: این شهرستان با کشت سالانه ۱۲۰۰ هکتار انواع محصولات زراعی، تولیدی بالغ بر ۳۶ هزار تن را دارا است که از این میزان سطح حدود ۴۰۰ هکتار به کشت محصولات پائیزه اختصاص می یابد.

اختصاص ۴۰۰ هکتار از اراضی فردیس به کشت محصولات پائیزه

علیرضا بدری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:در سال زراعی جدید برای شهرستان فردیس حدود ۱۰۰ هکتار سهمیه کاشت محصول دانه روغنی کلزا در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت تحقق کاشت و تولید، این مدیریت با جدیت تمام، پیگیریها و اقدامات لازم را به عمل آورده است.

وی افزود: در همین راستا شناسایی اراضی قابل کشت و مناسب کاشت محصول کلزا  در شهرستان و رصد و شناسایی کشاورزان متقاضی کشت در منطقه از جمله اموری است که مدیریت آن را دنبال کرده است.

این مسئول افزود: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان و موسسات دولتی دارای عرصه کشاورزی جهت هرگونه همکاری در این خصوص از طریق تماس تلفنی و حضوری با بهره برداران، نصب بنر و پوستر و ارسال پیامک  توسط این مدیریت صورت گرفته است.

بدری تصریح کرد: نهاده های مورد نیاز کشت از جمله بذر و کود از طریق شرکت خدمات حمایتی استان پیگیری و در حال تامین است و وآمادگی لازم برای تحویل انواع نهاده ها وعقدقرارداد کشت با کشاورزان بوجود آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.