«ایلهان عمر» با اشاره به چند دروغ‌ بزرگ کاخ سفید، ادعای اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو را به چالش کشید.

نماینده کنگره ادعای ضدایرانی ترامپ را زیر سوال برد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان، ادعای اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، درباره دست داشتن ایران در قضیه حمله به آرامکوی سعودی را زیر سوال برد.

او گفت: ”کنگره حق قانونی برای اعلان جنگ دارد، اما رئیس جمهور چنین حقی ندارد، وزیر خارجه چنین حقی ندارد و قطعاً عربستان سعودی هم چنین حقی ندارد. فکر می‌کنم باید مطمئن شویم که مردم آمریکا درک می‌کنند نمی‌توان اعتماد کرد این دولت که درباره نقشه‌های هواشناسی و میزان جمعیت دروغ می‌گوید، اطلاعات کاملی را-که ما برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا باید با ایران وارد جنگ شویم یا خیر- نیاز داریم، به ما ارائه کند.“

چندی پیش ترامپ در نشستی در کاخ سفید، یک نقشه دستکاری شده از مسیر توفان دوریان در آمریکا ارائه کرد که پس از آن یک مقام کاخ سفید، گفت ترامپ خود شخصا نقشه مربوط به مسیر توفان دوریان را دستکاری کرده است! (بیشتر بخوانید

نماینده دموکرات افزود: ”ما در موقعیتی نیستیم که به یک جنگ بی‌پایان دیگر فکر کنیم. من واقعاً امیدوارم همکارانم در کنگره این دولت را تحت فشار قرار دهند تا (از موضع فعلی خود) عقب‌نشینی کند و بفهمد که چطور از دیپلماسی برای تنش‌زدایی و فرونشاندن اوضاع متشنج موجود استفاده کنیم.“

عمر پس از آن دروغگویی‌هایی گذشته ترامپ را یادآوری کرد که ترامپ روز دوشنبه گفت ”به نظر می‌رسد“ ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است (اینجا). با این حال، وی گفت هنوز برای اینکه برای گفتن چنین چیزی با اطمینان زود است.

ترامپ روز یکشنبه هم با اعلام اینکه «معتقدیم می‌دانیم چه کسی مسئول حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است» گفت کشورش برای پاسخ دادن به این حملات آماده است.

ادعاهای ضدایرانی ترامپ در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه نیروهای یمنی اعلام کردند در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور و افزایش بهای جهانی طلای سیاه شد. (بیشتر بخوانید

نماینده مسلمان کنگره در ادامه به ویژه به ادعاهای کذب متعدد ترامپ مبنی بر این اشاره کرد که توفان دوریان احتمالاً آلاباما را درخواهد نوردید و همچنین بحث‌هایی که پس از مراسم ادای سوگند ترامپ در سال ۲۰۱۷ بروز کرد. در آن زمان، شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی وقت کاخ سفید، گفت جمعیت شرکت‌کننده در مراسم ادای سوگند ترامپ بیشترین جمعیتی بوده است که تاکنون در یک مراسم تحلیف حضور داشته است، در حالی که همه اطلاعات موجود برخلاف این گفته بود.

در حالی که ترامپ خود را برای انتخاب دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند، فقدان چشمگیر اعتماد عمومی به اطلاعاتی که از کاخ سفید منتشر می‌شود - از جمله دروغ‌هایی که ایلهان عمر به آن‌ها اشاره کرد- همچنان دولت وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتایج نظرسنجی سی‌ان‌ان/ اس‌.اس‌.آر.اس که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد در مجموع ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند به اظهارات و بیانیه‌های رسمی که از کاخ سفید منتشر می‌شود فقط کمی اعتماد دارند یا اصلاً اعتماد ندارند. این در حالی است که تعداد افرادی که در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ چنین عقیده‌ای داشتند، ۶۸ درصد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.