انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک اولین نمایشگاه بین‎المللی «صلح را باید از کودکی آموخت» ، با آثاری از تصویرگران منتخب ۲۱ کشور جهان در نگارخانه لاله برگزار می‎کنند.

اولین نمایشگاه بین‌المللی «صلح را باید از کودکی آموخت» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، موضوع کلی این نمایشگاه صلح، در قالب «صلح با انسان»، «صلح با طبیعت»، «صلح با حیوانات» و «صلح با جهان» است و هنرمندان دعوت‌شده در آن از میان تصویرگرانی انتخاب شده‌اند که آثار  آنها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ۲۰۱۸ منتشر شده است. در این فهرست دوسالانه، پدیدآورندگان کتاب کودک توسط شعب ملی دفتر انتخاب شده و در کنگره دوسالانه IBBY معرفی می‌شوند.

این هنرمندان از کشورهای ایران، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، اکوادور، ایتالیا، مکزیک، دانمارک، لیتوانی، روسیه، نروژ، سوئد، فنلاند، برزیل، ایسلند، استرالیا، اسلوانی، بلژیک، انگلیس، هلند و جمهوری چک هستند

بر اساس برنامهریزی انجام شده قرار است این نمایشگاه به طور سالانه، همزمان با ۲۱ سپتامبر (روز جهانی صلح)، به شیوه دعوت از هنرمندان منتخب فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و هنرمندان منتخب نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا برگزار شود.

اولین نمایشگاه «صلح را باید از کودکی آموخت» جمعه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، از ساعت ۱۶ تا ۲۰، در نگارخانه لاله تهران واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله افتتاح می‌شود و از ۳۰ شهریور تا ۱۶ مهر، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به روی علاقهمندان گشوده خواهد بود.

گفتنی است، پوستر این دوره از نمایشگاه با بهرهگیری از تصویرسازی پیتر سیس، تصویرگر برجسته اهل جمهوری چک و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۲، طراحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.