نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت ضعیف در وزارت ارشاد سبب بروز ولنگاری و رواج هنجارشکنی به ارزش های اسلامی در برخی مطبوعات شده است .

ضعف دستگاه های نظارتی عامل انتشار مطالب سخیف در ارتباط با مبانی دینی است/ قوه قضائیه برخورد صریح و قاطع انجام دهد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص هتاکی  یک روزنامه که در مقاله ای خود  به بخشهایی از عزاداری سنتی ایراد وارد کرده است اظهار داشت: ضعف دستگاه های نظارتی در برخورد با مطبوعاتی که به دنبال تضعیف  ارزش های اسلامی هستند باعث شده است برخی مطبوعات به صورت عامدانه این روند را ادامه دهند و به نشر اینگونه مطالب بپردازند، در حالی که اگر برخوردها به صورت مقتضی و صحیح صورت می گرفت انتشار مطالب سخیف و بی معنی در ارتباط با مبانی دینی ادامه پیدا نمی کرد. 

وی در مورد مطلب این روزنامه که از سیاه پوشی در ایام محرم به عنوان ایجاد اندوه و افسردگی در جامعه یاد کرده است افزود: اینگونه مطالب به دنبال هنجار شکنی و ایجاد التهاب در جامعه هستند که لازمه  آن نظارت دقیق تر و در ست تر بر مطبوعات است، از طرفی وزارت ارشاد در طی سال های اخیر در انجام این وظیفه کوتاهی و تعلل کرده است وبه بهانه اینکه اگر برخورد انجام گیرد عده ای بیکار خواهند شد از انجام هرگونه اقدامی اجتناب می کند.

حجت الاسلام پژمانفر  ضمن انتقاد از سوء مدیریت در این وزارتخانه ،‌تصریح کرد:  شورای نظارت بر مطبوعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظارت صحیحی بر فعالیت مطبوعات داشته باشد و با مطبوعاتی که به دنبال هنجار شکنی هستند برخوردهای لازم را داشته باشد زیرا  نظارت ضعیف و عدم کنترل در بخش‌های مختلف این وزارتخانه سبب بروز ولنگاری و رواج هنجارشکنی  به ارزش های اسلامی در این وزارتخانه ازجمله حوزه مطبوعات شده است و باید این وزارتخانه در نظر داشته باشد که تکرار این اتفاقات موجب دل آزردگی مردم ولایتمدار و دین دار خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضایی باید نسبت به روزنامه ها  و رسانه هایی که در جهت تحریک افکار مردم و تحریف حادثه عاشورا و نهضت حسینی به انتشار مطلب  و تخلفاتی که انجام می دهند برخورد صریح و قاطع انجام دهد و  مسئولان سهل انگار  در این زمینه را نیز معرفی کند.

حجت الاسلام پژمانفر بیان داشت: از طرفی مردم در باره اینگونه مطبوعات حساسیت داشته باشند و درباره هنجار شکنی و تخلف هایی که برخی مطبوعات درباره ارزش های دینی انجام می دهند سکوت نکنند و مطالبه گری داشته باشند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    گیرم وزارت ارشاد با مطالب سخیف کتاب ها و نشریات برخورد کند . ایستادگی در برابر سخافت مطالبی که همه وقت از شبکه های رادیویی و تلویزیونی ترویج می شود را چه کسی عهده دار شود ؟