یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت المال برگشت شد.

۱۸۴هکتار از اراضی ملی در استان یزد به بیت‌المال اعاده شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ،غلامعلی دهشیری  با بیان اینکه از۱۸۴هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان یزد به بیت‌المال برگشت شد.

اظهارداشت: بیش از ۱۴۷ پرونده در این خصوص طرح گردیده که ۴۸ فقره پرونده منتهی به صدور رأی گردیده است.

وی افزود: از مجموع  اراضی اعاده شده به بیت المال ۱۵۴ هکتار متعلق به راه و شهرسازی و ۳۰ هکتار و۸۰۰ متر از این اراضی در تولیت منابع طبیعی بوده است.

این مقام قضایی، تعداد متهمین پرونده های رسیدگی شده را ۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: در خصوص ۶ مورد از اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.

وی خاطر نشان ساخت: دستگاه قضایی ضمن احترام به مالکیت خصوصی افراد، از اموال عمومی و بیت المال صیانت می کند و اجازه نخواهد داد تا برخی افراد سودجو و فرصت طلب به طُرق مختلف مقاصد شوم خود در زمین خواری و تعدی به اموال بیت المال را دنبال نمایند.

دهشیری تصریح کرد: نمایندگان حقوقی ادارات متولی در امور اراضی باید با اشراف کامل و دفاع متقن در دادگاه روبروی افرادی که به هر روش و دستاویزی چنگ می زنند تا به اموال عمومی و بیت المال دستبرد بزنند بایستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.