همدان- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاون وزیر جهادکشاورزی، گفت: در کشور در حوزه دیم ۴ میلیون هکتار گندم، یک میلیون هکتار جو، و یک میلیون هکتار هم غلات کاشته می‌شود و ۲ میلیون هکتار هم آیش است.

ایران ۸ میلیون هکتار کشت دیم دارد

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، کاظم خاوازی در بیست و پنجمین همایش سالیانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور درهمدان اظهار کرد: باید نگاه بین بخشی و برون بخشی را برای دسترسی به دستاوردهای جدید در حوزه دیم افزایش دهیم کار های مناسبی در حوزه تولید علوفه با آبخیزداری و  و غیره انجام شده است اما باید افزایش یابد.

وی با توصیه به همکارانش برای تبادل نظر و توزیع راحت و سریع امکانات مورد نیاز بین همکاران، افزود: اعضای هیات علمی باید بتوانند به راحتی مشارکت بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند و از امکانات مراکز تحقیقاتی و امکانات آنان برای کمک به بخش زراعت کشور استفاده کنند. تا ارقام جدید  و مشترک تولید شود و سود اقتصادی نصیب همه شود.

خاوازی اضافه کرد: در عین حال که یک رقم برای توزیع کشوری تولید می‌شود حتما نیاز بومی رقم تولید را هم لحاظ کنید تا مرکز تولید کننده بتواند نیاز منطقه را از ارقام مورد نیاز تامین کند. در بحث تولید رقم باید پوست‌اندازی کرد و روش‌های ساده را به دیگران بسپاریم و از روش‌های فناورانه استفاده کنیم.

وی گفت: برای افزایش تولید ارقام باید تنوع داشته باشیم و معرفی محصولات به غیر از گندم و جو به سایر مباحث زراعت با همکاری و کمک بخش‌هیا دیگر این هدف را محقق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.