گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان برداشت برنج ، از افزایش هفت درصدی تولید شلتوک در استان خبر داد.

افزایش هفت درصدی تولید شلتوک در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی اظهار داشت: بعد از تلاش شش ماهه شالیکاران ، برداشت برنج در ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: تولید شلتوک در گیلان هفت درصد افزایش داشته و شالیکاران گیلانی امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن  شلتوک تولید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد که از این میزان شلتوک ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید شود.

به گفته درجانی، بیش از ۱۸۵ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان امسال ماشینی برداشت شد و بیشترین ارقام برداشت شده رقم بومی هاشمی ، صدری ، علی کاظمی  و حسن سرائی بوده است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود. بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود. بیشترین اراضی شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه سراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.