خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با گلایه از اجرایی نشدن اکثر مصوبات شورای آموزش و پرورش استان گفت: علت اجرایی نشدن این مصوبات در حوزه عمرانی، کم کاری مدیران است لذا باید مصوبات خروجی مناسب داشته باشد.

انتقاد استاندار خراسان شمالی از اجرایی نشدن مصوبات شورای آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی دکتر محمد علی شجاعی در دومین شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در تمام شاخص ها وضعیت خوبی ندارد و باید تا دوسال آینده به حداقل متوسط کشوری در شاخص ها دست یاید.

وی در ارتباط با حمایت از دانش آموزان محروم نیز افزود: برای دانش آموزان فراتر از بسته های حمایتی اقدام کنید تا مشکلات ترک تحصیل دانش آموزی کنترل شود.

شجاعی تصریح کرد: با توزیع نوشت افزارها به دانش آموزان محروم درد درمان نمی شود بلکه باید برنامه ای منسجم و مستمر در طول سال تحصیلی با همکاری نهادهای حمایتی طراحی شود.

وی در خصوص کمبود فضاهای آموزشی نیز تصریح کرد: همه جا مشکل بی پولی نیست بلکه مشکل به کم کاری مدیران بر می گردد زیرا به رغم گذشت سه ماه هنوز مصوبات این حوزه اجرایی نشده است.

شجاعی همچنین در خصوص اهمیت برگزاری نماز در سطح مدارس استان گفت: اگر طرحی درست و صحیح اجرایی شود اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد و لازم است تمامی جوانب تربیتی برای تشویق دانش آموزان به نماز طراحی شود.

وی ادامه داد: دلیل ندارد کاری تکراری انجام دهیم نیاز به برنامه ریزی و پیگیری است پس بهتر است برای اجرای نماز از دوران ابتدایی این کار را آموزش داد.

استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ بالای بی سوادی بانوان روستایی یکی از دلایل عدم بهره وری کشاورزی در استان است و نشان می دهد کم اهمیت دانستن آموزش و پرورش تاثیرات بدی را در شاخصه های استان به بار می آورد.

محمدعلی شجاعی اظهار داشت: نرخ بیسوادی زنان استان ده درصد بیشتر از میانگین کشوری و نرخ ورود زنان به دانشگاه ها ۴۵ درصد کمتر از میانگین کشوری است و این مساله نشان دهنده آن است که باید مصوبات شورای آموزش و پرورش بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی همچنین بر توسعه مدارس غیر دولتی تاکید کرد و گفت: مدارس غیر دولتی باید توسعه یابد وحتی کمک های بلاعوض هم انجام شود تا باری از دوش دولت برداشته شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.