شیخ نعیم قاسم از نوع واکنش برخی کشورها به حمله پهپادی به پالایشگاه‌های نفت عربستان انتقاد کرد.

کشورهای معترض به حمله پهپادی انصارالله چرا از خود درباره علت این حملات نمی‌پرسند؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تاکید کرد: حق ملت‌های منطقه است که با تجاوز آشکار آمریکا علیه مناطق و کشورهای خود مقابله کنند.

شیخ نعیم قاسم گفت: «در حال حاضر شاهد تجاوز آشکار آمریکا به همه مناطق و کشورهای خود هستیم، این کشور بارها به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ویرانی روستاها و شهرها، کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و سالخوردگان برای تحمیل سیاست‌ها و شروط خود و همچنین حضور اسرائیل در منطقه تلاش کرده است».

شیخ نعیم قاسم در مراسم بزرگداشتی که از سوی مجمع علوم دینی لبنان برگزار شد، تاکید کرد: «حق ملت‌های منطقه است که با همه شیوه‌ها مقاومت کنند، آن‌ها حق دارند از همه سلاح‌ها بدون استثنا برخوردار باشند، چه کسی حق دارد اصول و قواعدی درباره حق مقاومت وضع کند؟ وقتی کشورهای جهان یا برخی کشورها درباره حمله پهپادی به پالایشگاه‌های نفت اعتراض می‌کنند، چرا از خود درباره علت این حملات نمی‌پرسند؟ این حملات مقاومت و واکنش به جنایاتی است که علیه یمن و مردم این کشور و همچنین ویرانی یمن و کشتار مردم این کشور صورت می‌گیرد، اگر می‌خواهیم این مسائل حل و فصل شوند باید به علل و عوامل این حملات و همچنین جنایاتی که در حق یمن اعمال می‌شود نگاه کنیم و مسائل را به شیوه دیپلماتیک و بر اساس تفاهم حل و فصل کنیم نه اینکه این کار با اعمال فشار نظامی که در صدد تحمیل شروط خود است صورت گیرد، زیرا در حال حاضر مقاومت با شروط اعمال شده موافقت نمی‌کند و خواستار بازگرداندن آزادی و عزت نفس خود است».

وی خاطر نشان کرد: «باید حمله یعنی تجاوز به یمن محکوم شود نه پاسخ به حمله و تجاوز، باید اشغالگری اسرائیل محکوم شود نه مقاومت در برابر اسرائیل، باید تخریب سوریه محکوم شود نه دفاع ملت سوریه از کشورشان، کسانی که به دنبال ضربه زدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند باید محکوم شوند نه جمهوری اسلامی که در حال دفاع از حقوق خود و حقوق ملت خود است».

شیخ نعیم قاسم درباره تحریم‌های آمریکا علیه لبنان گفت: «تحریم‌های آمریکا علیه لبنان تحریم علیه حزب الله یا یک گروه مشخصی نیست بلکه این تحریم‌ها علیه کل لبنان است، اگر فکر می‌کنند با این کار یک طرف یا یک گروهی را منزوی کرده اند و این کار ارتباطی با دیگر گروه‌ها و طرف‌ها ندارد، در حال تئوری پردازی هستند و اشتباه می‌کنند زیرا پیامدهای این تحریم‌ها شامل همه لبنانی‌ها می‌شود و ما وظیفه داریم برای جلوگیری از این رفتار تحقیرآمیز آمریکا که فقط متوجه یک گروه مشخص نیست و شامل همه لبنانی‌ها می‌شود، به وظایف خود عمل کنیم».

وی خاطر نشان کرد: «برای مقابله مناسب با این وضعیت با همه طرف‌ها فعالیت خواهیم کرد، اما کاملا مشخص است که شکست سیاسی سرنوشت تحریم هاست زیرا به طور حتم، فشارها هر قدر باشد از سرزمین و حقوق خود چشم پوشی نخواهیم کرد و در نهایت برای هر شیوه‌ای در فشار، شیوه‌هایی برای مقابله وجود دارد و باید فکر کنیم و عمل نماییم که ان شاء الله در پایان پیروز شویم و این وضعیت همه درگیری‌های حق علیه باطل و جنگ مقاومت علیه اسرائیل است».

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.