مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی از برگزاری ۳۰۰ برنامه محوری همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی خبر داد.

۳۰۰ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسنعلی یوسف علیزاده ظهر امروز در نشستی خبری در محل اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: ۳۹ سال است که از تجاوز ارتش بعثی و حمایت قریب به ۳۶ کشور جهان می‌گذرد. اقدامات مهمی در طی این سال‌ها انجام شده و این برنامه‌ها در راستای یک جریان فرهنگی و یک حرکت موثر تبیینی و تبلیغی است.

وی افزود: به برکت همین مقاومت و ایستادگی امروزه انقلاب اسلامی پیروز است و دشمن به افکار و رویاهای بلندپروازانه و شیطان صفت خودش نمی‌رسد و تمامی تهاجمات و حیله‌هایش به خودش برگشته و این بار شرمندگی را در جامعه جهانی به دوش می‌کشد.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به شعار «ما پیروزیم» برای هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هدف ما این است از عظمت شهیدان به نیکی یاد کنیم و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهم ترین هدف ماست.

علیزاده با بیان اینکه ثابت می‌کنیم این حرکت نه تنها اسلامی و فرهنگی بلکه مردمی است، افزود: امسال ۳۰۰ برنامه در استان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و بیش از ۱۰ هزار مسجد، مدرسه، اداره و کارخانه برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را به تفکیک روز این گونه بیان کرد:  یکشنبه روز قدرت توانمندی اقتدار نیروهای مسلح، روزه رژه و تجلی صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذارندن قدرت صنعتی و دفاعی کشور؛ دوشنبه روز دانش پژوهی معرفت جوانان و سربازان روز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و همچنین گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور.

مدیرکل حفظ و نشر آثار خراسان رضوی گفت: سه شنبه رونق تولید حمایت مردمی و خودباوری، توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر نمودن اهداف تحریم؛ چهارشنبه بصیرت دشمن شناسی ولایت مداری دفاع همه جانبه نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پافند غیرعامل.

علیزاده با اشاره به نامگذاری سایر روزهای این هفته تاکید کرد: پنج شنبه روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان و همچنین روز عطرافشانی مزار مطهر شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا، مدافعین حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان؛ جمعه روز معنویت وحدت ملی خوانواده و ورزش همگانی و حضور در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی تقویت سبک زندگی دینی در حفظ کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و ورزش همگانی و عمومی؛ شنبه روز رزمندگان حماسه آفرینان و جهادگران، روز حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس و در نهایت یک شنبه روز فرماندهان، پیش کسوتان، مسئولان و سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و همچنین بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.