در حالی سینما با نمایش چهار فیلم وارد اکران پاییزی می‌شود که این روزها رقابت کم رونقی میان فیلم های در حال نمایش در جریان است و باید دید با تنوع ژانری آثار جدید آیا تنور رقابت گرم تر خواهد شد یا خیر.

رقابت کم‌رمق فیلم‌ها در گیشه/ با آغاز اکران پاییزی رونق به سینماها بازمی‌گردد؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که در هفته‌های پایانی تابستان و مصادف شدن آن با ایام محرم سینماها رونق ماه‌های اخیر را ندارند از امروز ۴ فیلم به گردونه اکران اضافه می‌شود و باید منتظر ماند و دید آیا فیلم‌های جدید می‌توانند تنور رقابت را گرم تر کنند و علاقمندان را به سالن های سینما بکشانند یا خیر.

برهمین اساس از امروز ۲۷ شهریورماه سینماها میزبان فیلم «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای فیلم «برمودا»، «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به جای فیلم «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به جای «قصر شیرین» هستند.

از فهرست فیلم‌های جدید «مردی بدون سایه» در جشنواره سی و هفتم فجر حضور داشت و دیگر فیلم ها نخستین نمایش خود را در اکران عمومی تجربه خواهند کرد. «مردی بدون سایه» ادامه ای بر سه‌گانه عاشقانه رئیسیان پس از «چهل سالگی» و «دوران عاشقی» است. تازه ترین ساخته این کارگردان جشنواره را بدون حواشی پشت سر گذاشت و نتوانست نظر منتقدان را آنچنان که باید به خود جلب کند اما باید دید مخاطبان از فیلم چگونه استقبال خواهند کرد.

«شاه کش» نیز از فیلم هایی است که در ژانر معمایی و اجتماعی و در لوکیشنی متفاوت ساخته شده و به نظر می آید فضای آن به نسبت دیگر فیلم های اجتماعی متفاوت تر باشد. این فیلم در رده بندی سنی سینمایی رده ۱۲+ را به خود اختصاص داده است. همچنین فیلم «کلوپ همسران» نیز که داستان زندگی سه مرد موفق و درگیر شدن با یک گروگانگیری را روایت می‌کند و در رده بندی سنی سینمایی رده ۱۵+ را به خود اختصاص داده است. «کروکدیل» نیز یک فیلم حادثه‌ای است و داستان چند جوان را روایت می‌کند که می خواهند از مسیری سریع اما پر خطر همه چیز را یک شبه بدست بیاورند، اما با اتفاقاتی روبرو می شوند.

نگاهی به فروش فیلم های روی پرده

اما آخرین آمار فروش فیلم ها حکایت از این دارد که «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از هفته های متوالی همچنان در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد و در پنجمین هفته اکران خود نیز توانسته با فروش ۲۶۳ میلیونی در ۱۲۲ سالن به جایگاه نخست دست یابد و فروش کلی را به ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان برساند.

این در حالی است که «قسم» ساخته محسن تنابنده نیز در ششمین هفته اکرانش فروش ۲۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و فروش کلی فیلم به ۲ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان رسید.

اما نکته جالب در مورد سومین فیلم جدول فروش است که به «سرخ پوست» اختصاص دارد. فیلمی که مدت هاست از سرگروهی اکران خارج شده و در سالن و سائنس های محدودی به اکرانش ادامه می دهد اما همچنان می فروشد و این هفته نیز رقم ۱۶۱ میلیون تومان را ثبت کرده است و در حالی که تنها در ۴۲ سالن اکران می شود اما تفاوت فروش هفتگی اش با فیلم صدر جدول ۱۰۰ میلیون تومان است. «سرخ پوست» تا امروز ۱۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان فروش کلی را ثبت کرده است.

این اتفاق تقریباً به شکل مشابهی برای فیلم آبیار هم رخ داده و «شبی که ماه کامل شد» نسبت به هفته های گذشته به یک جایگاه بالاتر صعود کرده و طی هفته گذشته فروش ۱۲۵ میلیونی و در مجموع فروش کلی ۱۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است.

اما «قصر شیرین» میرکریمی نسبت به هفته های گذشته با افت فروش مواجه شده و به جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی راضی شده است. این فیلم در هفتمین هفته اکران و در ۹۰ سالن فروشی معادل ۱۱۴ میلیون تومان و فروش کلی ۳ میلیارد ۵۳ میلیون تومان را به ثبت رسانده است.

نکته جالب در مورد فیلم های اول تا پنجم جدول فروش اینجاست که در این بازه زمانی اکران فیلمی هفته هاست در صدر جدول قرار دارد که به نسبت ماه های گذشته فروش چشمگیری ندارد و شاید آنچه باعث شده «ایده اصلی» همچنان در صدر لیست باقی بماند کم فروغی دیگر فیلم هاست که در همین اندازه هم توان رقابت با فیلم صدرنشین را ندارند. نکته ای که این روزها باعث نگرانی های بسیاری شده کند شدن چرخه فعال نمایش و گرم نبودن تنور فیلم های در حال اکران است و نگاهی به آمار فروش دیگر فیلم ها نشان می دهد اکران فیلم های تازه ای که آمار فروششان در ادامه آماده نه تنها این فضا را پررونق نکرده که رقم فروش برخی از آنها عجیب و غیرقابل باور است.

«روسی» ساخته امیرحسین ثقفی نیز در سومین هفته اکران و با در اختیار داشتن ۷۸ سالن، رقمی معادل ۸۷ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان را ثبت کرده و در جایگاه ششم جدول قرار گرفته است؛ فروش کلی این فیلم تا امروز ۶۸۳ میلیون بوده است.

«چاقی» نیز در دومین هفته اکران ۶۳ میلیون تومان و فروش کلی ۲۵۰ میلیون تومان را ثبت کرده است. همچنین فیلم های «شکستن همزمان بیست استخوان» ۸۶ میلیون تومان، «سرکوب» ۹۳۸ میلیون تومان، «جانان» ۳۵۲ میلیون تومان، «برمودا» ۳۰ میلیون، «صدای منو می شنوید» ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان فروش داشته  اند.

چه فیلم‌هایی در آینده اکران خواهند شد؟

علاوه بر این، قرارداد فیلم‌های «منطقه پرواز ممنوع» برای اکران در گروه استقلال بعد از فیلم «سال دوم دانشکده من»، «معکوس» در گروه آستارا بعد از فیلم «مسخره باز»، «چشم و گوش بسته» در گروه باغ کتاب بعد از «درخونگاه»، «لابیرنت» در گروه زندگی بعد از اکران «پیلوت»، «سمفونی نهم» در گروه فرهنگ بعد از «مردی بدون سایه» و «جاندار» در گروه آزادی بعد از فیلم «ماجرای نیمروز ۲» ثبت شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.