رهبر انقلاب در دیدار موکب‌داران راهپیمایی اربعین حسینی خطاب به موکب‌داران گفتند: شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید؛ ️ این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است و شبیه این را سراغ نداریم.

عشق به امام حسین‌(ع) استثنائی است/ رفتار موکب‌داران اربعین در دنیا نظیر ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جمعی از موکب‌داران عراقی که در ایام اربعین حسینی پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هستند، در هجدهمین روز از ماه محرم الحرام در حسینیه امام خمینی میهمان رهبر انقلاب بودند.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

** این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است.️ از صمیم قلب خودم و ملت ایران تشکر می‌کنم؛ هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتهادرجه می‌رسانید، هم از ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین عراق که امنیت و زمینه را فراهم کردند و بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع بزرگ عراق که فضای زیارت و برادری را بین آحاد مردم و دو ملت فراهم کردند.

** آنچه برای ما نقل می‌شود از رفتار شما برادران عزیز در مواکب میان راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، در دنیا نظیر ندارد؛ همچنان که راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد.

**  شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید؛ به عشق سیدالشهدا پای زائر را شستشو می‌دهید و بدن او را در خستگی شدید مالش می‌دهید و به او جای خواب می‌دهید.️ این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است و شبیه این را سراغ نداریم. 

** راه‌پیمایی اربعین حقیقتاً یک حادثه‌ی بی‌نظیری است؛ نه فقط در دوران خودمان بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماع و حرکتی که هر سال گرم‌تر از سال قبل اتفاق بیفتد. این حرکت در گسترش معرفت به امام حسین نقش دارد. چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است.

** امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی(ع) را به دنیا بشناسانیم. منطق حسین (علیه‌السلام) منطق دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است.

** پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. حرکت عظیم اربعین، دارد این پیام را منتشر می‌کند و روزبه‌روز این حرکت باید تقویت شود.
اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد و این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود.

** مراسم اربعین را باید هرچه میتوانیم پُربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم.

**  اهل فکر و فرهنگ برای عظمت این مراسم برنامه‌ریزی کنند. هدف هر مسلمان باید امروز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

** ملتهای اسلامی ظرفیت عظیمی دارند که اگر از آن استفاده شود، امت اسلامی به اوج خواهد رسید. ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است.

** ملت بزرگ عراق میتواند کشور خود را به اوج عزت برساند. این ظرفیتها بایستی به منصه‌ی عمل برسد. اگر ظرفیت کشورهای اسلامی مجتمع بشود، اگر ایران و عراق و دیگر کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به هم برسند و این دستها در هم گره شود، آن وقت امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت اسلامی یعنی چه و تمدن اسلامی را به جوامع دنیا نشان خواهد داد.

** راه‌پیمایی اربعین می‌تواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد. پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.