رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود اینکه تهیه فرآورده‌های خونی از قبیل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کنسانتره‌های انعقادی که در اعمال جراحی استفاده می‌شوند هزینه بر است، اما تمامی این فرآورده‌ها به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

۵۴ درصد اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی اهدا کننده مستمر هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب دا، محمد رضا دارابی در نشست با مدیر کل سازمان خون خراسان رضوی، رئیس دیوان محاسبات خراسان رضوی و برخی از مدیران استان اظهار کرد: با وجود اینکه تهیه فرآورده‌های خونی از قبیل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسما و کنسانتره‌های انعقادی که در اعمال جراحی استفاده می‌شوند هزینه بر است، اما تمامی این فرآورده‌ها به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  فعالیت‌های سازمان انتقال خون طیف وسیعی از جمعیت در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، اجتماعی، پدافند غیرعامل را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی کامل برای همکاری چند جانبه با این سازمان را دارد.

مدیر کل سازمان  انتقال خون خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: خراسان رضوی مقام سوم در تولید خون و فرآورده‌های آن را در کشور کسب کرده است.

حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر این سازمان ۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی را زیر پوشش  دارد و خون مورد نیاز بیماران بستری در این مراکز را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اهدا کنندگان خون قهرمانان واقعی جامعه هستند خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد اهداکنندگان خون در خراسان رضوی، اهداکنندگان مستمر هستند یعنی کسانی که در سال حداقل ۳ بار خون اهدا می‌کنند و این مهم ما را به یکی از اهداف  اصلی سازمانی نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.