وزیر ارشاد در پاسخ به مطالبات درویش مبنی بر انتشار نسخه دی وی دی «رستاخیز» اعلام کرد که تصمیمات و گفت وگوهایی انجام شده که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وزیر ارشاد به مطالبات تازه کارگردان «رستاخیز» پاسخ داد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، طی هفته گذشته حواشی جدیدی برای فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به وجود آمد، فیلمی که پس از 10 سال پروسه فشرده تهیه و تولید، در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۱ بخش، توانست در  ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شود. این فیلم در تابستان سال 94 به اکران عمومی درآمد و ساعاتی بعد از پرده سینماها پایین کشیده شد و تا به امروز به محاق رفته است.

اما تازه ترین حواشی که این فیلم را درگیر خود کرده انتشار نسخه غیرنهایی فیلم رستاخیز با نام «القربان» همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بود که به طور غیرقانونی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی بارگذاری شد و باعث شد درویش پس از مدت ها سکوت خود را شکسته و به آن واکنش نشان دهد. وی در بیانیه ای که به همین بهانه در اختیار رسانه ها قرار داد عنوان کرد که دیدن، کپی‌ و انتشار «رستاخیز» حرام است. درویش در این بیانیه از تمام نهادهای انتظامی و اطلاعاتی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و دیگر دوائر مرتبط، درخواست کرد این اتفاق را پیگیری کنند. سازمان سینمایی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که انتشار غیرقانونی «رستاخیز» را پیگیری خواهد کرد.

اما درویش در تازه ترین گفت وگوی خود با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اظهار تاسف از اتفاقاتی که طی این سال ها برای فیلمش افتاده از وزارت ارشاد و مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور درخواست کرد تمهید و تدبیری اندیشیده شود تا مجوز فیلم حداقل در حوزه دی وی دی صادر شود تا هم با مجوز قانونی و هم با رضایت سازندگان و سهامداران آن به ملت ایران تقدیم شود. این بخشی از جراحات را می‌تواند جبران کند وگرنه زخم ناسوری که مدیریت فرهنگی کشور بر جسم و جان فرهنگ این کشور و آدم‌هایی مثل من زده، هیچ وقت پاک نمی‌شود.

وزیرفرهنگ و ارشاد نیز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر واکنش ارشاد به درخواست احمدرضا درویش و مطالبات وی در خصوص پیگیری عاملان انتشار نخسه غیرقانونی «رستاخیز» و صدور مجوز انتشار نسخه دی وی دی فیلم گفت: از قبل هم در مورد این مسئله صحبت داشتیم و در مورد این که چگونه نسخه غیرقانونی فیلم «رستاخیز» منتشر شده جلساتی برگزار کرده ایم و بنیاد سینمایی فارابی نیز با تهیه کننده و صاحبان آثار گفت و گو و جلساتی داشته که عوامل این مسئله مشخص تر شوند. اما در مورد این که موانع انتشار و پخش این فیلم در نسخه دی وی دی و شبکه نمایش خانگی برطرف شود، گفت و گوهایی صورت گرفته که انشالله خبر آن اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.